رهبر حزب کادیما، حزب مخالف در اسرائیل از لفاظی‌های جنگ‌طلبانه نخست وزیر این رژیم علیه ایران انتقاد کرده و گفت که نخست وزیر جنگ طلب، «فهم و شعورش را از دست داده است.»


به دنبال دیدار هفته گذشته شائول موفاز با نتانیاهو و گفت‌وگو درباره موضوع ایران، موفاز روز یکشنبه (12 شهریور) اظهار داشت: «به نظر می‌آید وی (نتانیاهو) به جای تفکر و اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه، فهم و شعورش را از دست داده است، وی حس بروز جنگی قریب‌الوقوع را القا می‌کند.»

موفاز افزود، نتانیاهو بر سر مسئله ایران، «سراسیمه، مضطرب و غیرمتمرکز» به نظر می‌آید.

موفاز گفت: «نخست وزیر اعتمادش به سران امنیتی، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و شیمون پرز رئیس اسرائیل را از دست داده است.»

موفاز تصریح کرد: «وی (نتانیاهو) یک رهبر شکست خورده است.»

وی افزود، رابطه مستقیمی میان لفاظی‌های جنگ‌طلبانه تل آویو علیه ایران و مشکلات اقتصادی در اسرائیل وجود دارد.

موفاز گفت: «نمی توان کشور را در آشوب جنگ قرار داد. رابطه مستقیمی میان صحبت از جنگ، شرایط اقتصادی و نومیدی مردم وجود دارد.»

هزاران اسرائیلی اخیرا با برگزاری اجتماعی در تل آویو، علیه نابرابری‌های اجتماعی و سیاست‌های ریاضتی دولت تظاهرات کرده‌اند.

معترضان اسرائیلی که درباره حمله احتمالی تل آویو به تهران نگران و خشمگین بودند، همچنین علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم اسرائیل در ماه‌های اخیر، تظاهرات کردند.

موفاز همچنین از اظهارات صبح یکشنبه الیاهو وینوگراد، قاضی پیشین دادگاه عالی اسرائیل که اظهارات نتانیاهو و ایهود باراک وزیر نیروهای مسلح رژیم اسرائیل درباره تجاوز به ایران را «کاملا غیرمسئولانه» خوانده بود، حمایت کرده است.

به گفته موفاز، وینوگراد نیز به «فهرست بلند افرادی پیوست» که با حمله احتمالی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی به شدت مخالفت کرده‌اند.

موفاز گفت: «بحث اولیه وینوگراد علیه حمله، پیش‌تر از سوی همه سران تاسیسات دفاعی، رئیس جمهور امریکا مطرح شده بود.»

امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان شان تهران را دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی اتمی‌اش متهم می‌کنند و تل آویو بارها تهران را به تهاجم نظامی تهدید کرده است.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

مقامات ایرانی همچنین گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامی به کشور، با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.

منبع:پرس تی وی