بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه جرمانا در حومه شهر دمشق، پایتخت سوریه، دستکم 6 غیرنظامی کشته و 31 تن دیگر زخمی شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، این انفجار نزدیک منطقه جرمانا روی داد و تعدادی از زخمیان این انفجار را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر ساکنان منطقه جرمانا را دروزی‌ها و مسیحیان تشکیل می‌دهند و گفته می‌شود که اغلب آن‌ها از طرفداران بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به شمار می‌آیند.
در روزهای اخیر این دومین بمب‌گذاری در منطقه جرمانا، در حومه جنوب شرقی شهر دمشق، است.

در تاریخ 28 آگوست بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مراسم تشییع دو تن از هواداران دولت دمشق، دستکم 27 نفر کشته شدند.

همچنین درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و شورشیان تحت حمایت خارجی‌ها در مناطق مختلف سوریه ادامه دارد. به گفته منابع سوری، ارتش در شهرهای حلب، ادلیب، حمص، حماء و درعا، در درگیری با گروه‌های مسلح، شماری از تروریست‌ها را از پای در آورده است.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی است. دمشق می‌گوید قانون‌شکنان، خرابکاران و شورشیان عامل ناآرامی‌های این کشور هستند؛ این در حالی است که مخالفان نیروهای امنیتی را به کشتار معترضان متهم می‌کنند.

دولت سوریه می‌گوید، ناآرامی‌های اخیر از خارج از کشور کنترل می‌شود و گزارش‌های منتشره نیز از حضور شمار زیادی از اتباع خارجی در میان شبه نظامیان مسلج در سوریه خبر می‌دهد.