در میان لفاظی‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل علیه ایران، گفته می‌شود امریکا در پیامی، عنوان کرده است که واشنگتن در صورت هر گونه حمله یک جانبه تل آویو به تاسیسات اتمی ایران، از اسرائیل حمایت نمی‌کند.


روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارنوت گزارش داد، مقامات ارشد دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا چند روز پیش در پیامی سری، اعلام کردند، در صورتی که اسرائیل تصمیم بگیرد حمله‌ای «یک جانبه و بدون هماهنگی» به ایران ترتیب دهد، امریکا از این رژیم حمایت نخواهد کرد.

این روزنامه می‌افزاید، امریکا قصد دارد از حمله ایران به تاسیسات امریکا در منطقه خلیج فارس، جایی که واشنگتن ناو هواپیمابر و چندین پایگاه نظامی دارد، جلوگیری کند.

مقامات سیاسی اسرائیل خاطر نشان کرده‌اند که این اقدام امریکا نشان از تیره‌تر شدن روابط میان واشنگتن و تل آویو دارد.

برخی کشورهای غربی و اسرائیل بارها برای اعمال فشار به منظور توقف برنامه انرژی اتمی تهران، ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرده‌اند. تل آویو ادعا می‌کنند که برنامه انرژی اتمی ایران شامل فعالیت‌های نظامی است.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

مقامات ایرانی همچنین گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامی به کشور، با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.