دبیرکل حزب الله لبنان می‌گوید، باور ندارد که اسرائیل در "آینده قابل پیش‌بینی" به ایران حمله کند و هشدار داده است که در هر حال پاسخ ایران به هرگونه حمله بالقوه پاسخی "کوبنده" خواهد بود.


سید حسن نصرالله در مصاحبه‌روز دوشنبه (13 شهریور) با شبکه تلویزیونی المیادین که مقر آن در بیروت است، گفت: «من شخصا پیش‌بینی نمی‌کنم که دشمن اسرائیلی دست کم در ماه‌های پیش رو یا آینده قابل پیش‌بینی به جمهوری اسلامی ایران حمله کند.»

نصرالله افزود: «برای پاسخ به آن تصمیم‌گیری شده است و این پاسخ کوبنده خواهد بود.»

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «پاسخ تنها شامل خاک سرزمین‌های اشغال‌شده نمی‌شود و پایگاه‌های امریکا در سرتاسر منطقه ممکن است از سوی ایران هدف قرار گیرند. اگر اسرائیل تصمیم بگیرد ایران را هدف قرار دهد، امریکا مسئول است.»

نصرالله افزود، در میان مقامات اسرائیلی بر سر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اختلاف نظر وجود دارد.

الیاهو وینوگراد قاضی سابق دیوان عالی اسرائیل، روز یک‌شنبه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، و ایهود باراک وزیر امور نظامی این رژیم، به دلیل اظهارات «بسیار غیر مسئولانه» این دو در باره حمله به ایران به شدت انتقاد کرد.

وینوگراد گفت: «من نسبت به ملاحظات نتانیاهو و باراک آگاهی ندارم اما اظهارات آنان به شدت غیرمسئولانه است.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «در حالی که تمامی روسای نظامی همچون سران گذشته و حال سرویس‌های اطلاعاتی موساد و شین‌بت با حمله مخالف هستند، نتانیاهو و باراک به تنهایی باید چنین تصمیمی بگیرند؟»

امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان‌شان تهران را دنبال‌کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی اتمی‌اش متهم می‌کنند و تل آویو بارها تهران را به تهاجم نظامی تهدید کرده است.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

تل آویو با هدف اعمال فشار بر ایران برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای خود، بارها تهران را با حمله نظامی تهدید کرده است.

این در حالی است که مقامات ایرانی ضمن نادیده‌گرفتن این تهدیدها گفته‌اند، هر گونه تجاوز نظامی به کشور، با پاسخی دندان‌شکن روبرو خواهد شد.

منبع:پرس تی وی