به گزارش پرس تی وی، ارتش سوریه با حمله به شورشیان تحت حمایت کشورهای خارجی در شهرهای حمص و حماء در غرب این کشور، شمار زیادی از آنان را که در این شهرها پنهان شده بودند، از پای در آورده‌ است.


نیروهای دولتی سوریه روز پنج شنبه(16شهریور، 6 سپتامبر) همچنین مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از مخفی‌گاه‌های شورشیان کشف کردند.

همچنین،نیروهای سوریه منطقه سیف الدوله شهر حلب را از وجود شورشیان پاک‌سازی کردند و مردم این منطقه در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

سربازان سوریه همچنین روز پنج‌شنبه چندین منطقه شهر حلب را از وجود شورشیان پاک‌سازی کردند و چندین نفر از عناصر ضد دولتی را در داخل و حوالی این شهر از پای در آوردند.

در ناآرامی‌های سوریه که از ماه مارس 2011 آغاز شده است، تاکنون شمار زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

دمشق خرابکاران، شورشیان و تروریست‌های مسلح را مسئول این ناآرامی‌ها می‌داند و عقیده دارد تمامی این هرج و مرج‌ها از خارج رهبری و کنترل می‌شوند. با این وجود مخالفان، نیروهای امنیتی سوریه را به کشتار‌ها متهم می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الدنیا که 7 شهریور (28 اوت) پخش شد تاکید کرد: «وضعیت بهتر شده است اما ما هنوز پیروز نشده‌ایم، این مساله به زمان بیش‌تری نیاز دارد.»

در حالی که رژیم‌های غربی ضد سوریه کناره‌گیری بشار اسد رییس جمهور این کشور را از قدرت خواستارند، اما چین و روسیه مخالف تلاش غرب برای کنار گذاشتن رئیس جمهور سوریه هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه ضمن انتقاد از دولت‌های غربی به خاطر تکیه کردن بر گروه‌های تروریستی مانند القاعده برای براندازی دولت دمشق، از آن‌ها خواسته است در موضع خود در قبال سوریه «بازنگری کنند.»

منبع:پرس تی وی