بقیع امروز روز دیگری بود؛ همه آمده بودند، ایرانی‌ها هم بودند. سیل خروشان جمعیت روز متفاوتی را برای بقیع رقم زد و زیارت عاشورا نیز خوانده شد تا وهابی‌ها صداها بلند کنند.

به گزارش مشرق، 10 روزی است که در مدینه منوره شهر پیامبر گرامی هستیم. هر روز بر تعداد زائران به مسجدالنبی بیشتر و بیشتر می‌شود. امروز دوشنبه بین الحرمین و جنت‌البقیع روز خیلی متفاوتی را به خود دید.

نماز جماعت صبح امروز دوشنبه مسجدالنبی جای سوزان انداختن نبود؛ از همه رنگها و نژادها و زبانها بودند. بقیع هم امروز میزبان دلهای مشتاق زائرانی بود که از اقصی نقاط جهان به ویژه ایران اسلامی در این مکان متبرک حضور یافته بودند.

سیل خروشان جمعیت به نحوی بود که فریادهای وهابی‌ها هم به جایی نرسید. برخلاف روزهای گذشته، امروز زائران اهل بیت راحت دعا خواندن و حتی زیارت عاشورا هم در جنت‌البقیع طنین انداز شد.

البته ازدحام صبح امروز زائران ایرانی در قبرستان بقیع به حدی بود که زائران باید مدتها در انتظار ورود و زیارت قبور متبرک ائمه بقیع زمان صرف می‌کردند.

به غیر از ایرانیان، از حاجی‌های چینی گرفته تا اهل تسنن کشورهای مختلف همچون ترکیه، پاکستان، هند، افغانستان، مالزی، اندونزی و عراق، حضور گسترده در جنت‌البقیع داشتند، این در حالی است که وهابی‌ها تحرکات خاص و خزنده‌ای در این باره داشته اند.

مقابل بقیع هم بانوانی از کشورهای مختلف اسلامی بودند که پشت درهای بسته در حال دعا خواندن بودند، زیرا همچون گذشته ورود بانوان به قبرستان بقیع ممنوع است.

به هر حال، امروز که بقیع حال و هوای دیگر را تجربه کرد، انگار کبوتران بقیع هم می‌خواستند حرف‌ها بزنند؛ به خصوص آن کبوتر سفیدی که در بین کبوتران دیگر خودنمایی می‌کرد.