تظاهرات علیه فیلم موهن به پشت درهای کاخ سفید رسید

به گزارش پرس تی‌وی صدها مسلمان امریکایی در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) در مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار پرس تی وی از واشنگتن، شرکت کنندگان در این تظاهرات مراتب خشم خود را از فیلم به اصطلاح « بی‌گناهی مسلمانان» که چند هفته پیش در یوتیوب پخش شد، به نمایش گذاشتند.

معترضان می‌گویند، آمده اند تا پیام صلحی که اسلام در صدد ارتقای آن است، گسترش دهند.

یکی از معترضان گفت: « فکر کردیم مسلمانان صلح طلب به این مکان بیایند و این فیلم موهن را محکوم کنند.»

ابوالفضل ناهیدیان، امام مسجد «مناساس» در ویرجینیا گفت: « ما درحال انتقال پیام خود هستیم، اما بسیار صلح طلبیم و این شیوه‌ای است که ما به عنوان یک مسلمان باید انجام دهیم.»

سام باسیلی، امریکایی یهودی تبار و سازنده این فیلم موهن، در گفت و گو با رسانه‌های امریکایی اعتراف کرد وی این فیلم را با کمک 5 میلیون دلاری یهودیان ساخته است.

اعتراضات علیه این فیلم موهن ماه گذشته در مصر آغاز شد و به سرعت سراسر جهان اسلام را فرا گرفت. این اعتراضات که در برخی از موارد به خشونت کشیده شد سرتیتر رسانه‌های دنیا را به خود اختصاص داد.

یکی از معترضان شرکت کننده در این اعتراضات گفت: « خشونت علیه مسلمانان تا کی باید ادامه داشته باشد؟ تا کی مسلمانان باید کشته شوند؟ ما اصلا مردمی خشونت طلب نیستیم.»

این معترض همچنین به عنوان پیام معترضان برای دولت امریکا، از واشنگتن خواست به ایجاد نفرت علیه مسلمانان پایان دهد.»

بسیاری از شرکت کنندگان در این راهپیمایی برای نشان دادن آن چه که آن‌ها می‌گویند معنای راستین اسلام است، به رهگذران شاخه‌های گل هدیه دادند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت: « ما گل را به همه افراد، صرف نظر از هر دینی که دارند تقدیم می‌کنیم . ما فقط می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم که اسلام، دینی صلح طلب است و ما قصد داریم این پیام را به همه مردم بدهیم.»
منبع:پرس تی وی