به گزارش خبرنگار مشرق، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) گزارش مالی سال 2012 خود را منتشر کرد. این نهاد که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی و عملیاتی می‌کند، در بودجه مالی سال 2012 خود به کنگره مبلغ 767 میلیون دلار درخواست نموده است.

در گزارش 2012 شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا(BBG)، جزئیات دقیق بودجه‌های درخواستی این هیات برای سال مالی 2012 ، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای بی‌‌بی‌جی در نقاط مختلف دنیا همراه با دستاوردها و تغییرات جدید و همچنین برآوردی از مناطق دارای فعالیت این هیات رسانه‌ای، آمده است.

BBG ، همه سازمان‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا را در بر می‌گیرد که عبارتند از:

صدای آمریکا (VOA)،‌ رادیو و تلویزیون مارتی، و سازمان‌های دریافت‌کننده اعتبارات مالی: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (RFE/RL)، ‌رادیو آسیای آزاد (RFA) و همچنین شبکه‌های‌ خبررسانی خاورمیانه

گفتنی است پخش خبر توسط BBG با 60 زبان در بیش از 100 کشور با 171 میلیون مخاطب به زبان بومی آنها صورت می گیرد. برنامه‌های هیأت مدیران خبررسانی از طریق رادیو، تلویزیون، اینترنت و همچنین انواع در حال گسترش رسانه‌های جدید به 60 زبان و در بیش از 100 کشور جهان منتشر می‌‌شوند. هیأت مدیران خبرسانی از طریق شبکه پخش جهانی‌، به طور مستقیم با171 میلیون مخاطب به زبان بومی‌ خودشان ارتباط برقرار می‌کند که این تنها بخش دولتی دیپلماسی رسانه ای آمریکا را شکل می دهد.




برچسب ها : سیاسی  ,