حمله سازمان ملل به حزب الله

 

دبیر کل سازمان ملل در راستای سیاست کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان، از حزب‌الله خواست تا سلاح خود را زمین بگذارد.

به گزارش فارس، سازمان ملل در چهاردهمین گزارش شش‌ماهه درباره چگونگی اجرای قطعنامه 1559 شورای امنیت، به مقاومت لبنان حمله کرد و ادعا کرد که سلاح حزب‌الله، مشکل لبنان است.
در حالی که تاکنون تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با متحدان آنان در لبنان برای خلع سلاح حزب‌الله به نتیجه نرسیده است، بان کی مون در این گزارش، سلاح حزب‌الله را مشکل لبنان اعلام کرد و مدعی شد که محور اختلافات سیاسی در لبنان سلاح حزب‌الله است.
خلع سلاح حزب‌الله یکی از آرزوهای دیرینه رژیم صهیونیستی است که اکنون از زبان دبیر کل سازمان ملل بیان می‌شود.
روزنامه النهار لبنان اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل در این گزارش تصریح کرده است که موضوع سلاح حزب‌الله محور اختلافات بحث‌های سیاسی در لبنان شده است.
در حالی که بر اساس نظرسنجی‌ها، افکار عمومی لبنان وجود مقاومت و سلاح مقاومت در لبنان را عاملی بازدارنده برای اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور خود می‌دانند، بنا بر ادعای دبیر کل سازمان ملل، سلاح و انبار سلاح حزب‌الله جوی هراس‌انگیز در لبنان ایجاد کرده و چالشی مهم برای سلامت شهروندان لبنانی شده است.
بر اساس این گزارش، بان کی مون در این گزارشی از حزب‌الله خواست تا «هر چه زودتر سلاح خود را زمین بگذارد و به حزبی صرفا سیاسی» تبدیل شود.
بان کی مون با بیان اینکه حزب‌الله با برخی کشورها [سوریه و ایران] مناسبات خوبی دارد، حزب‌الله را گروهی مسلح خواند و از این کشورها خواست تا برای تبدیل این گروه به حزبی سیاسی صرف تلاش کنند.
برخی کارشناسان معتقدند اصرار بان کی مون بر خلع سلاح حزب الله لبنان نتیجه افزایش نگرانی‌ در رژیم صهیونیستی برای موجودیت خود با توجه به انقلاب‌ها و تحولات اخیر منطقه است که متحدان این رژیم را از قدرت کنار زده است و اسلام‌گرایان در حال قدرت یافتن هستند



برچسب ها : بین الملل  ,