آیت الله سید موسی صدر به تاریخ 3 شهریور 1357 به دعوت معمر قذافی ، وارد لیبی شد و از روز 9 شهریور ماه تا کنون هیچ اطلاعاتی از شرنوشت ایشان وجود ندارد.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، آیت الله سید موسی صدر (که در میان شیعیان جهان به «امام موسی صدر» شهرت دارد) ، رییس «مجلس اعلی شیعیان لبنان» و موسس سازمان «امل» (افواج المقاومة البنانیة) ، روز 14 خرداد ماه سال 1307 هجری در محله «چهارمردان» واقع در شهر مقدس «قم» و در خانواده مرجع مسلم زمان «آیت الله العظمی سیدصدرالدین صدر» متولد شد.
به دنبال رحلت آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین ، پیشوای وقت شیعیان لبنان، سید موسی صدر در سال 1338 به لبنان هجرت نمود و مسئولیت رهبری شیعیان لبنان را بر عهده گرفت و به زودی با نام «امام موسی صدر» آوازه اش در تمامی لبنان پیچید .
آیت الله سید موسی صدر به تاریخ 3 شهریور 1357 به دعوت معمر قذافی ، وارد لیبی شد و از روز 9 شهریور ماه تا کنون هیچ اطلاعاتی از سرنوشت ایشان وجود ندارد. قذافی مدعی بود که ایشان از لیبی خارج شده و به ایتالیا رفته است اما به دنبال سقوط رژیم قذافی ، «عبدالرحمن غویله»، افسر سابق اداره گذرنامه لیبی، که پیش از این در پاسخ به قاضی تحقیق ایتالیایی مدعی شده بود که گذرنامه امام موسی صدر و دو همراهش را دریافت کرده و مهر زده و آنان از لیبی خارج شده‌اند، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، این اظهارات خود را تکذیب کرد.
آن چه مشاهده می کنید تصویری است از گذرنامه سیاسی آیت الله موسی صدر که در حقیقت آخرین نشانه رسمی موجود از ایشان است که توسط ر‍ین قذافی به رسانه ها تحویل داده شد:




برچسب ها : سیاسی  ,