به تازگی تریلر یک بازی جدید در فضای اینترنت منتشر شده، که درتبلیغات خود مخاطب را به برده داری و استثمار آن و تربیت برده با شلاق و چاقو و ... تشویق می کند.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ به تازگی فیلم عجیبی در Youtube پخش شده است که به معرفی بازی ای با عنوان بازی برده داری (Slavery : The Game) می پردازد.
از عنوان و تریلر بازی مشخص است که بازی در مورد قرن هفدهم میلادی، دوران سلطه ی اروپا بر جهان و اوج استعمارگری و برده داری آنان است. در این تریلر 48 ثانیه ای جملات عجیبی چون " برده ای بخرید و آنان را تربیت کنید و استثمارشان کنید" به چشم می خورد و وسایلی چون شلاق، چماق و اسلحه برای تنبیه برده ها به نمایش در می آید!
به هر حال، بر اساس آمارها، پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، قاچاق انسان سومین تجارت پرسود جهان محسوب می شود که البته مقصد آنها به سوی کشورهای مدعی حقوق بشر آمریکا و اروپا جهت بردگی جنسی و یا بیگاری است. لذا شاید لازم باشد که برده داران مدرن غربی با چنین بازی هایی آداب برده داری را بیشتر بیاموزند!
حالا کورت والدهایم(دبیر کل سابق سازمان ملل در دهه هفتاد میلادی) که قرن بیستم را پایان دوره برده داری اعلام کرد؛ بیاید و ببیند که فرزندانش چگونه برده داری نوینی اختراع کرده اند که نه تنها سیاهان که کودکان و زنان سفید پوست را به بردگی جنسی و جسمی کشیده اند.
در انتهای تریلر نیز لوگوهای PS3 و X360 و PC را مشاهده می کنیم.بعید به نظر می رسید که مایکروسافت و سونی اجازه بدهند که این عنوان بر روی پلتفرم هایشان عرضه شود و بسیاری این توجیه را دارند که این تریلر فقط یک ترول اینترنتی است. در ابتدای تریلر، لوگوی رده سنی AO ( فقط بزرگسالان ) به نمایش در می آید اما منابع اعلام کرده اند که در چندین ماه گذشته بازی ای با این رده ی سنی در ESRB به ثبت نرسیده است.
منابع معتبر طبق تحقیقاتی که در مورد این تریلر به عمل آورده اند اظهار داشته اند که احتمال دارد که چنین بازی ای وجود نداشته باشد،امّا ایجاد شدن سایت بازی و قرار دادن این دمو احتمال عرضه‌ی بازی را بسیار زیاد می‌کند. چیزی که مشخص است این است که این تریلر در آینده با توجه به مضامین مطرح شده در آن بسیار بحث برانگیز خواهد بود.

برده داری در اروپا و آمریکای امروز
در گزارش سازمان ملل که سال گذشته منتشر شد، به دو دلیل اصلی برای قاچاق انسان( که نام دیگر برده داری و برده فروشی است) به این قاره چنین اشاره شده است: تن‌فروشی و کار اجباری. به عبارتی دیگر برده‌داری، که درست مانند سده‌های پیشین با آوردن شهروندانی عمدتا از کشورهای فقیر یا در حال توسعه و خرید و فروش آنها در اروپا و آمریکا همراه است. فرایندی که به گفته سازمان ملل سالیانه 2.5 میلیارد یورو سود، نصیب «تاجران انسان» می‌کند و هر سال هم در حال افزایش است.
سالیانه 50 درصد به قربانیان قاچاق انسان در اروپا افزوده می‌شود و با در نظر گرفتن سود سرشار و افزایش هر ساله‌اش، به پر منفعت‌ترین عمل تبه‌کارانه در اروپا تبدیل شده است.
در اروپا بیش از 140 هزار نفر از کودکان و زنان برای تن‌فروشی و مردان برای کار اجباری، گاه، در اردوگاه‌های مخفی کار استفاده می‌شوند. که البته آمارهای غیر رسمی که واقعی تر به نظر می رسند، این تعداد را 4میلیون نفر نیز ذکر کرده اند.
عمده این افراد در مکان‌های بسته -مثلا در سالن‌های ماساژ- به کار گمارده می‌شوند و کم‌تر در خیابان‌های اثری از آنها دیده می‌شود.