شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا علاوه بر تصویب مأموریت و طرح راهبردی جدید، هدف خود را جذب مخاطبان تازه تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا (BBG ) در نشست سیزدهم اکتبر خود، طرح راهبردی 5 ساله جدیدی که به منظور اصلاح و افزایش پخش برنامه‌های بین‌المللی ایالات متحده تنظیم شده را تصویب کرد.

این طرح راهبردی که برای سال‌های 2012 تا 2016 در نظر گرفته شده، «اثربخشی از طریق نوآوری و تلفیق» نام گرفته است. هدف این طرح، تبدیل این شبکه به آژانس اصلی و مهم اخبار بین‌المللی جهان تا سال 2016، تمرکز بر مأموریت‌ها و همچنین اثربخشی و جذب 50 میلیون مخاطب در سراسر جهان است. این طرح خواستار تاسیس شبکه جهانی خبر نیز شده است. طرح فوق همچنین خواهان گسترش و توسعه فناوری‌‌های جدید پخش برنامه‌ها است که بتواند با ممانعت دولت‌ها مقابله کند.

این طرح همچنین موارد زیر را پیشنهاد می‌کند:

- افزایش کارآمدی بخش مدیریت

- ارزیابی امکان ادغام بخش‌های پشتیبانی سه شبکه دریافت‌کننده کمک‌های مالی ایالات متحده (رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد و شبکه‌های پخش برنامه در خاورمیانه) در یک سازمان (ضمن در اختیار داشتن انواع انفرادی)

- ارزیابی امکان تمرکززدایی در بخش‌های آژانس فدرال

- پایان بخشیدن به برنامه‌های مشابه زبانی در شبکه‌های پخش
-نوسازی ساز و کارهای پخش در واکنش به سلایق مخاطبین، و

- لغو ممنوعیت پخش داخلی برنامه‌های شورای حکام پخش برنامه‌ها که در قانون اسمیت ــ مونت مصوب سال 1947 آمده است.

این طرح نه تنها خواستار تمرکز آژانس بر تولید مطالب طراز اول است، بلکه خواهان گنجاندن مطالبی است که مخاطبین ارسال کرده‌اند. این طرح از آژانس می‌خواهد تا فضایی ایجاد کند که در آن مجریان و مخاطبین بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند.

شورای حکام در واکنش به تمرکز دوگانه، این مأموریت‌های را تصویب کرد: اطلاع‌رسانی، مشارکت و دخیل‌سازی، و ایجاد ارتباط با مردم در سراسر جهان در حمایت از آزادی و دموکراسی.

والتر آیزاک‌سون، رئیس این شورا اظهار داشت: «این طرح، واکنشی به دنیای همیشه در حال تغییری است که ما در آن زندگی می‌کنیم.» وی در ادامه افزود: «ما باید برای حفظ و افزایش مخاطبان و اثرگذاری هوشیار بوده و از فرصت‌های تلفیق دیجیتالی و مشارکت با مخاطبین بهره جوییم.»

انتظار می‌رود این طرح در 19 اکتبر چندی پس از بازبینی راهبردی یک‌ساله پخش برنامه‌های بین‌المللی آمریکا منتشر شود. این بازبینی بر مأموریت‌ها و نقش سرویس‌های زبانی خاص، تغییر وضعیت استفاده از رسانه‌ها، چالش‌های پخش در کنار موضوعات مرتبط با امنیت ملی آمریکا و دیپلماسی عمومی متمرکز بود.
برای دریافت سند اینجا کلیک کنید.