ژنرال بازنشسته جک کین که از طراحان اصلی برنامه دولت جرج بوش برای تشدید عملیات عراق در سال 2007 بوده از آمریکا خواست که شروع به کشتن یا دستگیری اعضای سپاه پاسداران و نیروی قدس ایران، از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، کمیسیون امنیت داخلی کنگره آمریکا در نشست اخیر خود به بررسی رویکرد آمریکا در قبال ایران پرداخت. شخصیت‌های شرکت‌کننده در این کمیسیون راه‌کارهایی چون افزایش تحریم‌ها، انجام حملات سایبری، و نیز طرح مقابله نظامی با ایران را مورد بررسی قرار داده و خواستار تشدید اقدام‌های آمریکا علیه ایران شدند.

ژنرال بازنشسته جک کین در این جلسه گفت: «نباید معطل کنیم؛ اگر جامعه بین‌المللی نمی‌خواهد اقدامی در مورد ایران انجام دهد، ما به تنهایی این کار را می‌کنیم.»

کین که از طراحان اصلی برنامه دولت جرج بوش برای تشدید عملیات عراق در سال 2007 بوده از آمریکا خواست که شروع به کشتن یا دستگیری اعضای سپاه پاسداران و نیروی قدس ایران، از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده این نیرو کند.

کین در سخنرانی خود این سوال را مطرح کرد که «چرا آنها را نکشیم؟»

کین همچنین خواستار اجرای حملات سایبری علیه ایران شد. وی گفت: «ما در آمریکا توانایی چشمگیری برای اجرای حملات سایبری داریم که هیچ کس دیگری در جهان ندارد و فقط برخی کشورها تا حدودی در این زمینه به ما نزدیک شده‌اند. ما می‌توانیم علیه ایران حملات سایبری محدودی را اجرا کنیم. برای این کار به تائید رئیس‌جمهور نیاز داریم؛ پس چرا او این کار را تائید نمی‌کند؟»

با این حال، شرکت‌کنندگان در این جلسه اعلام کردند که توصیه‌های آنها به جنگ با ایران دامن نخواهد زد. کین گفت: «من حمله نظامی به ایران را پیشنهاد نمی‌کنم. من نوعی اقدام پنهانی را پیشنهاد می‌کنم که بتوان تا حدودی منکر انجام آن توسط آمریکا شد.»

کین مدعی شد که نقشه‌های حمله نظامی به ایران هم‌اکنون آماده است و به گفته وی، طبق استانداردهای لازم، طراحی شده است و افزود: «ما برای جنگی تمام عیار با ایران نقشه کشیده‌ایم. ما با اقدام بسیار محدودی با تخلف در تنگه هرمز و با اقدام بسیار محدودی علیه ظرفیت‌های هسته‌ای ایران، با آنها برخورد خواهیم کرد.»