سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :69
کل بازدید :301622
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/20    ساعت : 12:10 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: پاسداران انقلاب اسلامی، مجاهدت و تلاش‌های فاخر و ماندگار سردار شهید حسن مقدم در راه اندازی و سازماندهی واحدهای توپخانه و موشکی سپاه را هرگز فراموش نخواهد کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از سپاه نیوز،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سرلشکر پاسدار حسن مقدم و جمعی از همرزمان در حادثه انفجار زاغه مهمات سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه از اقشار و آحاد مختلف مردم شهید پرور دعوت کرد در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: تردیدی نیست راه مقدس سردار سرافراز سرلشکر پاسدار شهید حسن مقدم مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه، بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و دیگر شهدای این حادثه ادامه خواهد یافت و همرزمان شجاع آنان مسیر عزت، پیشرفت و تقویت روز افزون توان بازدارندگی نظام و میهن اسلامی را با همان تعهد، همت و صلابت تداوم خواهند بخشید.

این اطلاعیه با اشاره به خدمات ارزشمند و تاثیرگذار سرلشکر پاسدار شهید حسن مقدم طی سی‌سال خدمت صادقانه در سپاه تصریح کرده است: پاسداران انقلاب اسلامی، مجاهدت و تلاش‌های فاخر و ماندگار سردار شهید حسن مقدم در راستای راه اندازی و سازماندهی واحدهای توپخانه و موشکی سپاه و کمک به روند فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشهای دفاعی و نقش مؤثر آن شهید ارجمند در توسعه صنعت و توان دفاعی کشور را هرگز فراموش نخواهد کرد و آموزه‌های به یادگار مانده از ایشان را راهنمای شایسته خود در پیگیری رسالت خطیر پاسداری از انقلاب و دستاوردهای سترگ ‌آن ‌می‌دانند.

این اطلاعیه افزوده است: امت شهید پرور حزب الله بویژه مردم فهیم و قدرشناس تهران با حضور گسترده و پر شور خود در آیین تشییع پیکرهای منور و مطهر شهدای این حادثه جانگداز بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد.

این اطلاعیه در پایان آورده است: مراسم تشییع شهدای عزیز سپاه فردا دوشنبه مورخ 23 آبانماه 1390 از ساعت 30/8 صبح از حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی کل سپاه واقع در انتهای خیابان پیروزی میدان شهید کلاهدوز با حضور مقامات و شخصیت‌های کشوری و لشکری و آحاد ملت عزیز ایران به سمت بهشت زهرا (س) آغاز خواهد‌ شد.


      
مأموریت سوم، همان چیزى است که امروز سپاه پاسداران در قالب سپاه قدس یا نیروى قدس، از آن یاد مى‌کند و امام بزرگوارمان تشکیل هسته‌هاى مردمى حزب‌اللَّه در سراسر جهان را یکى از آرزوهاى خود و یکى از دستورهاى کار آینده‌ى انقلاب اسلامى در سطح جهان قرار دادند
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ششمین ماه از زعامت خود بر نظام جمهوری اسلامی، طی سخنانی که در دیدار با دانشجویان ششمین دوره فرماندهی و ستاد دانشگاه امام حسین(صلوات الله علیه ) ایراد فرمودند ، به بازگویی وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند که بخشی از این سخنان به «نیروی قدس سپاه پاسداران» اختصاص داشت. نظر به اهمیت این فرمایشات ،خصوصا در مقطع کنونی ، مشرق قسمتی از این سخنرانی مهم را بازخوانی می نماید :

بارها گفته‌ایم و ان‌شاءاللَّه این گفته را در عمل و برنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها به صورت دقیقى پیاده خواهیم کرد که مأموریت اصلى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، عبارت از دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام جمهورى اسلامى است. این، مأموریت اصلى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است؛ همچنان‌که مأموریت اصلى ارتش جمهورى اسلامى، دفاع از مرزهاى کشور است. البته، در آن وقتى که تهاجم شدیدى نسبت به مرزها تحقق پیدا بکند - مثل دوران هشت‌ساله‌ى جنگ - سپاه پاسداران با همه‌ى ساز و برگ و امکانات، به مرزها خواهد شتافت و تکلیف خودش را که حفاظت از انقلاب و نظام است، در مرزها انجام خواهد داد.

به نظر من، سه مأموریت عمده براى سپاه وجود دارد که اینها را باید توجه کنند:

اول، دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام اسلامى است که این، مأموریت محورى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است.
دوم، سازماندهى و آموزش ارتش بیست میلیونى است. این ارتش که اول بار، امام عزیزمان در اولین ماههاى انقلاب بر زبان مبارکشان جارى کردند و از آن یاد نمودند، باید وجود خارجى پیدا کند. سخنان امام بزرگوار و فقید عزیز ما، نباید مثل امواجى در فضا گم بشود و بتدریج محو گردد. بعکس، این سخنان باید روزبه‌روز، به عمل نزدیکتر شود. نباید روزبه‌روز کم‌رنگ بشود؛ بلکه باید پُررنگتر بشود و تجسم و تبلور پیدا کند.[...]

مأموریت سوم، همان چیزى است که امروز سپاه پاسداران در قالب سپاه قدس یا نیروى قدس، از آن یاد مى‌کند و امام بزرگوارمان تشکیل هسته‌هاى مردمى حزب‌اللَّه در سراسر جهان را یکى از آرزوهاى خود و یکى از دستورهاى کار آینده‌ى انقلاب اسلامى در سطح جهان قرار دادند. بى‌شک، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، در این مورد مأموریتى خواهد داشت.
ما نمى‌گوییم به جایى لشکرکشى مى‌کنیم و در امور دیگران دخالت خواهیم کرد؛ اما مى‌گوییم که نیروى نظامىِ منظمِ انقلابىِ مجرّب در اولین کشورى که با انقلاب اسلامى پدید آمده است، یقیناً در قبال هسته‌هاى مسلح حزب‌اللَّه در سراسر جهان خالى از مسؤولیت نیست. کیفیت این مسؤولیت، بایستى به تناسب و مقتضیات روشن بشود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، اگر بخواهد این سه مأموریت را درست انجام بدهد، اولاً احتیاج دارد که سازماندهى خود را هر چه قویتر و مستحکمتر بکند. این، بار سنگینى است که فقط مى‌تواند بر دوش یک سازمان مستحکم و یک بنیه‌ى قوىِ سازمانى قرار بگیرد ولاغیر. باید سازماندهى سپاه هرچه قویتر بشود. به گسترش بى‌رویه و کمّى اعتقادى ندارم. به توان بالاى کیفى، اعتقاد دارم. آن چیزى مملکت را نجات خواهد داد و انقلاب را به صورت مسلحانه حفظ خواهد کرد و براى حراست از آن، پشتگرمى و امید مسؤولان و ملت را تشکیل خواهد داد، یک سازمان متشکل و نیرومند و قوى است، نه یک سازمان گسترده‌یى که على‌رغم گسترش، بنیه‌ى کافى و توان لازم را نداشته باشد.

      
مشاور پیشین معمر قذافی، دیکتاتور لیبی از کشته شدن امام موسی صدر، روحانی شیعه لبنانی به دستور قذافی پرده برداشته است.

به گزارش مشرق، پرس تی وی نوشت: احمد رمضان، مشاور پیشین قذافی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الان، که مقر آن در دبی قرار دارد، خاطرنشان کرد:" (من) 100 درصد (مطمئنم) که بر اساس سخنانی که شنیده‌ایم، موسی صدر کشته شده است. (من این را) در آن زمان از طریق برخی منابع شنیدم."

رمضان در پاسخ به این سؤال که آیا قذافی، رئیس پیشین دفتر اطلاعاتی لیبی دستور کشتن امام موسی صدر را صادر کرده بود، گفت: "شاید؛ چرا که پس از این دیدار، آن‌ها آمدند و وی (قذافی) گفت بیایید و آن‌ها را با خود ببرید."

رمضان همچنین درباره ورود امام موسی صدر به لیبی و پذیرش وی در دفتر قذافی توضیح داد و افزود: " من شهادت می‌دهم که وی (امام موسی صدر) به لیبی وارد شد. معمر وی را در دفترش به حضور پذیرفت. کسانی‌که وی را تحویل گرفتند هم، طاها شریف بن عامر، سرلشگر فرج ابو قلیه و سرلشگر بشیر حمید بودند."

به گفته رمضان، عامر و قلیه به ترتیب دبیر ارتباطات و دبیر اجرایی دولت قذافی بوده‌اند و حمید نیز، عضو اداره اطلاعات لیبی بوده است.

رمضان با اشاره به مرگ عامر، خاطرنشان کرد که دو نفر دیگر زنده هستند.

وی با بیان این ‌که "بشیر و فرج ابو قلیه هنوز در لیبی هستند و آن‌ها وی (امام موسی صدر) را تحویل گرفتند"، افزود:" آن‌ها بودند که وی را کشتند."

مشاور پیشین قذافی تصریح کرد:" آن‌ها وی (امام موسی صدر) را در فرودگاه تحویل گرفتند و برای دیدار با قذافی آوردند. این دیدار 2 ساعت و نیم ادامه داشت. معمر و طاها در دفتر باقی ماندند و دو نفر دیگر، مهمان‌ها را منتقل کردند."

به گفته رمضان، دو مقام رسمی یادشده، ابوقلیه و حمید، کسانی بودند که امام موسی صدر را در خارج از دفتر (قذافی) اسکورت کردند و وی را کشتند."

وی خاطرنشان کرد:" از محل دفن وی (امام صدر) خبری ندارم. اما براساس شایعات (محل دفن وی) در جنزور یا سبها قرار دارد."

امام موسی صدر، مؤسس جنبش امل در لبنان که یکی از روحانیون محبوب و بسیار محترم شیعه و اصالتاً ایرانی بود در تاریخ 31 آگوست سال 1978 میلادی و در جریان سفر به لیبی ناپدید شد.

قرار بود امام موسی صدر به همراه دو تن از همراهانش، محمد یعقوب و عباس بدرالدین، در جریان این سفر با مقامات دولت قذافی دیدار کند.

به عقیده بسیاری از لبنانی‌ها، این روحانی شیعه به دستور مقامات دولتی ارشد لیبی ربوده شده است.


      
به گزارش مشرق، دکتر زارع، یک عضو پژوهشگاه زلزله شناسی در گفتگو با نسیم گفت: اطلاعات اولیه ما نشان ‌می‌دهد لرزش ظهر امروز در منطقه شهریار ناشی از یک انفجار مهیب بوده است اما علت دقیق لرزش هنوز مشخص نیست.


      
وزیر کشور انگلیس، شرکت مسلمانان را در کمپینی که آنها برای افشای جنایات انگلیس و آمریکا در افغانستان و عراق برگزار نموده اند؛ را جرم دانسته و آنها را به ده سال زندان تهدید و محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ ترزا می، وزیر کشور انگلیس، در پی محدود کردن هرچه بیشتر مسلمانان این کشور، گروهی از مسلمانان را که کمپینی با هدف افشای جنایات انگلیس و آمریکا در افغانستان و عراق، و همچنین زندانهای گوانتانامو و ابوغریب برگزار نموده اند؛ به ده سال زندان تهدید و محکوم کرد.

این گروه از مسلمانان ساکن لندن که به جنگ های صلیبی* غرب علیه مسلمانان اعتراض دارند و در انگلیس به "مسلمانان مخالف جنگ صلیبی" معروف شده اند؛ قصد داشتند تا در مراسم یادبود سربازان کشته شده انگلیسی، با حضور در مقابل ساختمان سالن آلبرت هال لندن، برای روشنگری جنایات جنگی این سربازان تجمع کنند که این امر منجر به واکنش مقامات انگلیسی شد.

ترزا می، وزیر کشور انگلیس طی حکمی، از روز جمعه هرگونه عضویت و یا حمایت از این گروه را جرم دانسته است .

بر مبنای این حکم وزارت کشور انگلیس، کسانی که در این تظاهرات، تحت عنوان عضو یا حامی گروه "مسلمانان مخالف جنگ صلیبی" شرکت کنند، با مجازات حداکثر 10 سال زندان روبرو خواهند شد. و حتی اگر پلیس به کسی برای ارتباط با این گروه مظنون شود، می تواند آنها را به همین جرم بازداشت کند.

ممنوعیت های جدید علیه گروه های مسلمان در انگلیس سابقه دارد و پیش از این نیز فعالیت های چند گروه مسلمان دیگر از سوی دولت انگلیس ممنوع شده است و دایره فعالیت های مسلمانان در انگلیس روز به روز تنگ تر می شود.

ترزا می، "مسلمانان مخالف جنگ صلیبی"را "افراطی" و "تروریست" می خواند. و این درحالی است که در بخشی از بیانیه این گروه آمده است: "ما به کمپین روشنگری خود در مورد قساوت هایی که نیروهای آمریکایی و انگلیسی علیه مسلمانان در افغانستان و عراق مرتکب شدند، و افشای شکنجه های وحشیانه در زندان گوانتانامو و ابوغریب ادامه خواهیم داد".

وزیر کشور انگلیس در این مورد می گوید: "فعالیت این سازمان در سال 2006 به دلیل ستایش تروریسم ممنوع شد".

انجم چودری که از چهره های شناخته شده این گروه است، دولت انگلیس را متهم به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت می داند.

وی همچنین در ارتباط با حکم جدید وزارت کشور انگلیس گفته است: "فکر می کنم این شکست خفت باری برای دموکراسی است و برای مسلمانان یک پیروزی محسوب می شود".

---------------------

* جنگهای صلیبی به جنگ هایی گفتیه می شود که در حدود هزار سال پیش اروپایی ها علیه مسلمانان وبرای تصرف سرزمین بیت المقدس (اورشلیم یا بیت المقدس) به راه انداختند.

جورج بوش پس از خودزنی 11 سپتامبر، در ایراد سخنرانی اش، جنگ افغانستان و سپس عراق را در ادامه جنگ های صلیبی نامید.


      
سردار رمضان شریف با اشاره به انفجار اخیر در مقر سپاه در حوالی کرج، اعلام کرد: تمامی 15 شهید این حادثه از پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند.
سردار رمضان شریف در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق با اشاره به انفجار اخیر در پادگان سپاه در حوالی کرج، اعلام کرد: تمامی 15 شهید این حادثه از پاسداران انقلاب اسلامی بوده اند.

وی همچین درباره علت انفجار گفت: این انفجار در فرآیند جا به جایی مهمات زاغه که کاری دقیق و طبق برنامه است، روی داد، ولی هنوز علت اصلی انفجار مشخص نیست.

رمضان شریف همچنین افزود: احتمال وقوع چنین حوادثی در این فرآیندها هست.

      
در بازخوانی آثار به جا مانده از شهید «سید محمد صالح قائم مقامی نجفی حسینی»به نامه ای دست پیدا کردیم که سندی ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی به شما می رود.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، پیش از مطالعه سند مزبور که برای نخستین بار توسط مشرق منتشر می شود ، ذکر چند نکته ضروری است:

*الف) «سید محمد صالح قائم مقامی نجفی حسینی» متولد به 5 اردیبهشت سال 1319 شمسی در خانواده ی ایرانی «قائم مقامی» بود. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک اتمی از دانشگاه بغداد دریافت نمود و پس از آن به دلیل مبارزه علیه رژیم بعثی حاکم بر عراق دستگیر و زندانی شد. وی توانست از زندان بگریزد و به لبنان مهاجرت نماید. محمد صالح در لبنان ، ابتدا معاونت مدرسه صنعتی جبل عامل (متعلق به امام موسی صدر) را بر عهده گرفت اما پس از چند سال به دلیل اختلاف با امام موسی صدر درباره نحوه تعامل با رژیم وقت لبنان و گروه های مبارز فلسطینی ، از مدرسه صنعتی خارج شد و مسیر مبارزات خود را به طور مستقل ادامه داد. وی در میان گروه های مبارز فلسطینی ، خصوصا «الفتح» و رجال سیاسی و نظامی لبنان نفوذ و محبوبیت منحصربفردی داشت و رکنِ ارتباطی میان فلسطینیان و نهضت امام خمینی به شمار می رفت. با توجه به همین ویژگی ، محمدصالح حسینی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، عامل اصلی روابط سیاسی نظام انقلابی با فلسطینیان بود و از این مسیر در ماه های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ، خدمات فوق العاده ارزشمندی را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه نمود و سرانجام نیز ، هنگامی که برای خرید تسلیحات مورد نیاز سپاه در لبنان به سر می برد ، به تاریخ 14 اسفند 1359 ، توسط سازمان اطلاعات رژیم بعث عراق ترور شد و به شهادت رسید.

*ب) « دکتر مصطفی چمران» به سال 1311 در محله سرپولک تهران متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته الکترو مکانیک دانشگاه تهران دریافت کرد و با بورس تحصیلی این دانشگاه به آمریکا رفته و در نهایت از دانشگاه برکلی و در رشته فیزیک پلاسما به درجه ی دکترا نائل آمد. پس از آغاز مبارزات اسلامی ملت ایران در سال 1342 ، چمران به مصر رفته و در این کشور دوره های نظامی چریکی را پشت سر گذاشت اما به دلیل مغایرت اعتقاداتش با آن چه در مصر جریان داشت ، باردیگر به آمریکا بازگشت. دکتر چمران در سال 1350 ، با اطلاع از تاسیس مدرسه ای صنعتی در شهر صور واقع در جنوب لبنان ، با معرفی دوستانش که ارتباط نزدیکی با امام موسی صدر داشتند ، جهت به دست گرفتن مدیریت این مدرسه به لبنان مهاجرت نمود و از آن زمان تا سال 1358 در لبنان به سر برد و در این سال ها ، اولین تشکیلات مسلحانه شیعیان لبنان (جنبش «امل») را پایه گذاری نمود. مصطفی چمران ، چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه جمعی از اعضای جنبش امل به تهران آمد و پس از دیدار با امام خمینی ، در ایران ماندگار شد و سرانجام در حالی که وزارت دفاع جمهوری اسلامی را بر عهده داشت ، به تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1360 ، در جبهه نبرد با متجاوزان بعثی ، شربت شهادت نوشید.


*ج) علی رغم آن که در ابتدای ورود شهید دکتر مصطفی چمران به لبنان ، روابط ایشان با شهید سید محمد صالح حسینی ، بسیار نزدیک و تنگاتنگ بود اما جدا شدن سید محمد صالح از مدرسه صنعتی و اختلافات میان وی و امام موسی صدر ، موجب تیرگی روابطش با دکتر چمران نیز شد. ورود لبنان به عرصه جنگ های داخلی و انتقاد شدید سید محمد صالح به عملکرد جنبش امل ، در جریان این جنگ ها ، همچنین شیطنت های برخی دوستان جاهل و یا دوست نمایان ، بر میزان اختلافات افزود و اجازه نزدیک شدن دوباره را به این دو مبارز نداد. پس از شهادت این دو که با فاصله حدودا صد روزه از یکدیگر واقع شد ، برخی تلاش کردند با تکیه بر اختلافات میان آن دو عزیز ، بر کرسی قضاوت بنشینند و حساب های سیاسی خود را با برخی رقبای دیرین تسویه کنند که امید است گذر زمان ، بر انصاف و بصیرت آنان نیز افزوده باشد.

و اما بعد:

سندی که متن و تصویر آن را پیش رو دارید ، نامه ای است که حامل آن ، از جانب فردی به نام «صادق» ، به سید محمد صالح حسینی در شهر صور معرفی شده است. آن چه در جریان تحقیقات ما مسلم شد به این قرار است که حامل نامه کسی نبوده است جز دکتر «مصطفی چمران» اما در باب نویسنده نامه در میان کسانی که به آنان مراجعه نمودیم اختلاف بود. تعدادی معتقد بودند که نویسنده نامه « صادق قطب زاده» است که در آن زمان از فعالان جنبش دانشجویی در اروپا بود. یکی از همین اساتید معتقد بود که جمله آغازین نامه ، تکیه کلام ( یا شاید بهتر است بگوییم «تکیه نگار») همیشگی قطب زاده بوده است. اما گروه دیگر معتقد بودند که نویسنده نامه ، «سید محمد صادق طباطبایی» ، از اقوام امام موسی صدر می باشد. یقین آن است که هر دوی این افراد در آن با دکتر چمران ارتباط بسیار نزدیکی داشتند و در تشویق وی برای هجرت به لبنان نقش فراوانی ایفا نمودند. از نقش حجت الاسلام « شیخ محمود فرحات» در این ماجرا اطلاعاتی به دست نیاوردیم. ایشان در زمان نگارش این نامه ، مدیر کل «مجلس اعلی شیعیان لبنان» بود. احتمالا دکتر چمران به سفارش «صادق» ابتدا به ملاقات شیخ محمود فرحات رفته است و از طریق ایشان به محمد صالح حسینی وصل گردیده. والله اعلم.

علی ای حال ؛

سند زیر در حقیقت معرفی نامه دکتر چمران به سید محمد صالح حسینی است. سید محمد صالح در آن زمان معاونت مدرسه صنعتی جبل عامل را بر عهده داشت و از نزدیکان امام صدر محسوب می شد. نویسنده نامه ، از بیم دستیابی عوامل ساواک یا رژیم مارونی لبنان به نامه ، از ذکر نام حامل نامه و اهداف او و خواسته هایش خودداری کرده است. سید محمد صالح پس از آشنایی با دکتر چمران ، وی را به نزد امام موسی صدر برد و به این ترتیب پیوند تاریخی میان دکتر چمران و امام موسی صدر آغاز گردید.

این هم تصویری از پاکتی که نامه ی مزبور در آن قرار داشته . روی پاکت نوشته شده است:



این هم متن نامه فوق الذکر:

یا هو
پاریس
10 دی ماه 50
31 دسامبر 71
برادر عزیزم ، پس از سلام. امیدوارم حال شما خوب و روزگار بر وفق مراد باشه. مدت هاست از شما هیچ خبری ندارم و از این جهت قدری از شما گله دارم. چه خوب است که گاه محبت فرموده و مرا از حال خود با خبر کنید.
علت تصدیع در حال حاضر معرفی یکی از بهترین و ارزنده ترین برادرانم به شماست. ایشان چیز هایی احتیاج دارند که خودشان با شما گفت و گو خواهند کرد. خواهش دارم در انجام خواسته های ایشان در هیچ اقدامی مضایقه نفرمایید که محبت و دوستی در حق ایشان ، همانند محبت و دوستی در حق حقیر است. توضیحات مختلف مورد روابط با شما را خود ایشان خواهند داد و نیازی نیست که در این جا گفته شود و خلاصه انجام هر چه سریع تر خواسته های ایشان بسیار اهمیت دارد.
دیگر آن که خواهش دارم از وضع خودتان، وضع مؤسسه، مرکز شیعه جناب آقای صدر، سایر دوستان برایم بنویسید که به کلی بی اطلاع هستم.
ان شاءالله سلامتی کار ازدواج شما تمام شده است، اگرچه حقیر را خبر نکردید ولی به هر حال تبریک می گویم. امیدوارم به زودی به آن طرف ها بیایم و دیدار تازه گردد.
خدا یار و نگهدارت
برادر شما صادق
بعدالتحریر:
اگر در خواندن خط حقیر اشکالی داشتید، به کمک حامل این نامه آن را بخوانید.

و در نهایت تصویری از اصل نامه معرفی دکتر چمران به سید محمدصالح حسینی که برای اولین بار توسط مشرق منتشر می شود:


      
امام موسی صدر زنده است و مسافر ایران می باشد
" البته باید مساله قذافی حل شود. باید از مقام خودش خلع شود، اگر چنین شد راه درست کردن این امر یعنی آزادی ایشان آسان می شود. در این صورت دیگر قذافی حاکم نخواهد بود و ما می توانیم به خواسته های خود برسیم. یعنی ولی مسلمین با نفوذ در آن مملکت ایشان را به وطن بر می گردانند
انتشار خبر بستری شدن حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد شاه آبادی از مراجع و عرفای بزرگ جهان تشیع در بخش سی سی یو بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) قم از طریق یکی از رسانه های ارزشی کشور، موجب گردید تا عصر دیروز مدیر مسئول بی باک به اتفاق سرکار خانم ورونیکا، بانوی تازه مسلمان آلمانی و مبلغ مکتب تشیع در این کشور اروپایی، به عیادت این عالم بزرگ بروند.

به گزارش جهان به نقل از بی باک ، در این دیدار که دو تن از شاگردان معظم له نیز حضور داشتند، حضرت آیت الله شاه آبادی با وجود کسالت و ضعف جسمی با روی گشاده و بسیار متواضعانه از میهمانان خود استقبال کرد و در پاسخ سئوالات آنان نکات مهمی را پیرامون تهذیب نفس، شرط زیارت حضرت ولی عصر (عج) و وضعیت امام موسی صدر متذکر شدند.

ابتدا سرکار خانم ورونیکا از ایشان پیرامون راه کسب توفیق زیارت امام زمان (عج) سئوال کرد که حضرت آیت الله شاه آبادی نکات مهم و قابل توجه ای را به وی متذکر شدند.

از آنجا که وضعیت جسمی این عالم بزرگ به گونه ای نبود که بتوانند در این زمینه مفصل صحبت کنند، یکی از شاگردان معظم له از محضر استاد اجازه گرفت و مبحث علمی و اخلاقی ایشان را مفصلا به جمع توضیح داد و حضرت آیت الله شاه آبادی نیز مکررا با تکان دادن سر مبارکشان توضیحات شاگر خود را تائید می کردند.

برخی نقل قولها از این عارف بزرگ پیرامون زنده بودن امام موسی صدر ؛ مدیر مسئول " بی باک" را بر آن داشت تا این فرصت را غنیمت شمارد و از محضر معظم له پیرامون وضعیت امام موسی صدر سئوال کند که حضرت آیت الله شاه آبادی در پاسخ به این سئوال با لبخند و شعف خاصی فرمودند: " بله ایشان زنده اند و بزودی درب زندان باز خواهد شد و ایشان آزاد می گردند "

گفتنی است، این عارف وارسته چندی پیش و در حاشیه درس اصول اعتقادات خود در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت امام موسی صدر، نکات جالبی را اشاره فرموده بودند.

سؤال مطرح شده این بود: " از شما نقل شده است که فرمودید آیت الله صدر زنده است. آیا این نظر متعلق به شماست و دیدگاه شما در این باره چیست؟ " که معظم له اینگونه پاسخ فرمودند:

" البته باید مساله قذافی حل شود. باید از مقام خودش خلع شود، اگر چنین شد راه درست کردن این امر یعنی آزادی ایشان آسان می شود. در این صورت دیگر قذافی حاکم نخواهد بود و ما می توانیم به خواسته های خود برسیم. یعنی ولی مسلمین با نفوذ در آن مملکت ایشان را به وطن بر می گردانند. تا قذافی آنجاست نمی توان کاری کرد. وقتی حکومت آنجا دست مردم مسلمان افتاد، آن وقت است که ولی مسلمین می تواند اقدام برای برگرداندن ایشان داشته باشد. قذافی مهره اسرائیل است و اسرائیل نمی خواهد که ایشان آزاد شود؛به خاطر نفوذی که ایشان در جهان اسلام دارد بر علیه اسرائیل. ولی وقتی مردم پیروز شوند دیگر اسرائیل و دشمنان اسلام راهی برای اعمال نظرشان در آنجا نخواهند داشت و نمی توانند دیگر کاری بکنند. مثل پس از انقلاب ایران که دیگر اراده آن ها نافذ در اداره و تصمیمات کشور ما نیست. نظر ما اینست که ایشان زنده اند و رو به ایران و مسافر ایرانند و دشمنان نمی توانند کاری کنند و بالاخره با پیروزی مردم لیبی، در زندان ها باز خواهد شد و همه زندانیان سیاسی خصوصا ایشان به وطن باز خواهند گشت. از خدا باید خواست که ایشان را صحیح و سالم به ما باز گرداند، انشالله."




گفتنی است؛ این عارف بزرگ همچنین در اظهار نظری پیرامون اوضاع ایران و جهان فرموده اند:

" و بدانید که ایران مورد توجه و نظر ولی الله الاعظم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و می رسد روزی که تمام غرب و شرق به واسطه رشد و تکاملی که ایران پیدا می کند محتاج مردم ایران می گردند.

واقعیت این است که در مقابل توطئه های خارجی و داخلی ایران شکست نخواهد خورد و دلیل آن طبق روایات و ادله این است که در ایران نفوسی عالی زندگی می کنند که وجودشان سرشار از معرفت و محبت و اطاعت از خداوند و ولایت پیامبر و خاندان او صلوات الله علیهم می باشد و محبت و ولایت این خاندان همان چیزی است که سبب مصونیت در مقابل توطئه ها می گردد. هر چند در داخل و خارج هستند کسانی که به خاطر عدم محبت و اطاعت از ایشان مورد غضب پیامبر و خاندان ایشان علیهم السلام می باشند ولی وجود حتی یک نفر که واقعا عارف و محب و مطیع باشد می تواند مانع شکست کشور گردد.

در روایات داریم که زکریا ابن آدم به خدمت امام رضا علیه السلام از بدی بعضی مردم قم شکایت کرد و درخواست کناره گیری از مردم را داشت. ولی امام به ایشان فرمودند در قم بمان که ما اهل قم را به واسطه تو می پذیریم. یعنی تو سبب امان شهر و مردم آن و همچنین سبب پذیرفتن آن ها هستی.




خداوند در قرآن می فرمایند «وَمَا کَانَ اللَّـهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللَّـهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ».
دو چیز سبب امان مردم و مسؤولین است هر چند گنهکار باشند. یکی بودن ولایتِ حقه مهدویه و توجهِ امام زمان علیه السلام به ایران و دیگری استغفار کردن انسان ها. و بدانید که ایران مورد توجه و نظر ولی الله الاعظم امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و می رسد روزی که تمام غرب و شرق به واسطه رشد و تکاملی که ایران پیدا می کند محتاج مردم ایران می گردند.

حضرت رسول صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: «اگر علم در ثریا باشد گروهی از مردم فارس به آن دست پیدا می کنند». این تحولات علمی در ایران منشأ توجه همه کشورها به ما گردیده و نهضت اسلامی پیروز خواهد شد انشالله. "

      
پیمان عارف از دانشجویان بازداشتی فتنه 88 بود که روز یکشنبه 17 مهرماه آزاد شد.

به گزارش مشرق به نقل از بولتن، پس از آزادی این دانشجوی بازداشتی که از اعضای سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران بود رسانه های غربی موضوع شلاق خوردن وی را در روزهای آخر زندان به جرم توهین به رئیس جمهور مطرح کردند و حتی اینقدر در رسانه های بین المللی به این دروغ دامن زدند تا خود احمدی نژاد هم مجبور شد در همایشی بگوید که راضی نیست کسی به خاطر او شلاق بخورد .

بنا بر این گزارش در هفته های گذشته، تصاویر بسیاری از اثار ضربات شلاق بر پیمان عارف اسکویی درسایت های اینترنتی، شبکه اجتماعی فیس بوک و برخی رسانه های غربی منتشر شد که متن اخبار و کامنت ها و توضیحات آن با موضوعاتی خلاف واقع همراه بوده است.

در توضیح این تصاویر آمده بود که به دنبال طرح سوال و انتقاد پیمان عارف از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و طرح شکایت رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری از پیمان عارف، وی به ضربات شلاق وپرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

از سوی دیگر پیمان عارف در هر مصاحبه ای با توهین و افترا به نظام اسلامی از شلاق خوردن به جرم توهین از رئیس جمهور انتقاد کرد در حالی که اساسا به دلیل جرم دیگری دستگیر شده بود و حتی در جواب حرف های محمود احمدی نژاد نیز گفت : فقط می توانم بخندم . او حرف دیگری نگفته است .

این در حالی است که طبق اخبار واصله حکم دادگاه کیفری و تجدید نظر پیمان عارف اسکویی با وکالت آقای سید محمد فقیهی، به صراحت نشان می دهد که وی به اتهام نگهداری 11.85 گرم یعنی 11 و 85 صدم گرم حشیش به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 50 ضربه شلاق محکوم شده است.

همچنین در بند دیگری از حکم آمده است که وی به اتهام موضوع ماده 9 قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت ماهواره ای به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

      
معترضین ضدسرمایه‌داری در شهر واشنگتن دی.سی دفتر یک سناتور جمهوری‌خواه را به تسخیر خود درآوردند.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از راوستوری نوشت: معترضین ضدسرمایه‌داری در شهر واشنگتن دی.سی دفتر یک سناتور جمهوری‌خواه را به تسخیر خود درآوردند.

بنابراین گزارش، حدود 20 نفر از فقرای آمریکایی که مدت‌هاست با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند روز پنج‌شنبه هفته گذشته با حمله به دفتر سناتور "میچ مک‌کونل" دفتر وی را برای مدتی در اختیار خود گرفتند. هدف از این اقدام رساندن صدای فقرا به این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی بود.

به نوشته راوستوری، گروهی از دست‌یاران مک‌کونل ابراز آمادگی کردند تا با معترضین دیدار کنند اما آنان تاکید کردند که تنها خواستار دیدار چهره به چهره با سناتور مزبور هستند.

یکی از معترضین به نام آدامز اظهار داشت: "ما اینجا می‌مانیم تا با مک‌کونل دیدار کنیم. مردمی که اینجا هستند سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند چرا که نتوانسته‌اند شغلی بیابند و ما فکر می‌کنیم که سناتور باید در خصوص مشکلات ما مطالبی را بشنود."

یکی دیگر از معترضین به نام "آندره هنسون" اظهار داشت که یک‌سال است که نتوانسته شغلی بیابد و به این خاطر آن‌قدر می‌ماند تا با سناتور مک‌کونل دیدار کند.

در جریان این اقدام اعتراض‌آمیز گروهی از حامیان اشغال‌کنندگان دفتر سناتور آمریکایی نیز برای معترضین غذای رایگان تهیه کرده و در اختیار آنان نهادند.

مک‌کونل سرانجام نیز حاضر به دیدار با معترضین نشد و معترضین نیز ساعت 6 بعدازظهر و همزمان با ساعت همیشگی تعطیلی دفتر از محل خارج شدند.

      
<      1   2   3   4   5   >>   >