سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :93
کل بازدید :300337
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 7:56 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر
فرزند یکی از همراهان امام موسی صدر با ارائه اطلاعات ارزشمندی در زمینه کسی که اطلاعات موثق و مهمی درباره سرنوشت رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان دارد، گفت که بر اساس اطلاعاتی قطعی، امام موسی صدر همچنان زنده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"، "علی یعقوب" فرزند شیخ محمد یعقوب یکی از همراهان امام موسی صدر در زمان ربوده شدن در لیبی بعد از بازگشت به بیروت در جریان سفری که به تهران داشت، در بیان انگیزه سفر خود به ایران نوشت که مادرش را در این سفر به ایران همراهی کرد، این سفر دومین سفر همسر شیخ "محمد یعقوب" به ایران بود و ایشان یک بار هم با امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و امام خمینی وعده داده بودند که تمام تلاش خود را برای پیگیری این روند و بازگرداندن امام موسی صدر انجام خواهد داد.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر خود در زمینه این پرونده گفت که از طریق مذاکرات غیر مستقیم با رژیم سابق لیبی موضوع ربوده شدن ایشان را دنبال کرده، اما در این روند پیشرفت چندانی حاصل نشد، در آن زمان اعتقاد بر این بود که با تغییر نظام لیبی یا مرگ قذافی پیشرفتی در این زمین به دست می آید، الان هر دوی این مسایل محقق شده است و دیگر هیچ توجیهی برای پیدا نکردن جای امام موسی صدر و همراهانش وجود ندارد، ما به ایران آمده ایم تا این موضوع را به صورت درست پیگیری کنیم.

وی از سفر خود به لیبی در ماه گذشته و دیدار با مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی سخن گفته و تصریح کرد که آنها وعده دادند که این پرونده را در برنامه اولویت های خود قرار دهند.

یعقوب به تلاش های دولت و مجلس ایران و کابینه لبنان در این زمینه اشاره کرده و در زمینه اطلاعات جدیدی از وی گفت: ما می توانیم با تمام اطمینان بگوییم که آنها هنوز زنده هستند، من از طریق دیدارهای خود در تهران و لیبی می گویم که دو نفر از این سه نفر زنده هستند و پدر من یکی از این دو نفر است.

وی با اشاره به تاکید بیشتر مقامات لیبی در زمینه پیگیری پرونده امام موسی صدر در مورد مکان نگهداری از وی گفت که آنها همچنان در لیبی هستند و کسی که از آنها نگهداری می‌کند نیز تقریبا شناخته شده است، اما برخی موانع در زمینه به نتیجه نرسیدن این پرونده وجود دارد.

فرزند محمد یعقوب در مورد ادعای لیبی در زمینه انتقال امام موسی صدر به ایتالیا می گوید: من با شخصی که با هویت جعلی امام موسی صدر به ایتالیا رفته است، دیدار کردم، او یکی از عناصر اطلاعاتی لیبی با نام "محمد العریبی" بوده و هم سن امام موسی صدر است و 83 سال سن دارد، او الان در مزرعه ای در نزدیکی طرابلس زندگی می کند.

وی در مورد افرادی که ممکن است اطلاعاتی در مورد امام صدر داشته باشند، گفت که احمد رمضان مدیر دفتر قذافی فردی است که تمام کارها از طریق وی صورت می گرفت، او البته سعی کرده بود خودکشی کند، اما زنده مانده است و اطلاعاتی در این زمینه داده است، من می دانم که برخی اسناد وی در زمینه امام موسی صدر است، اما در مورد مضمون آنها چیزی نمی دانم.




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      

فرزند یکی از همراهان امام موسی صدر با ارائه اطلاعات ارزشمندی در زمینه کسی که اطلاعات موثق و مهمی درباره سرنوشت رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان دارد، گفت که بر اساس اطلاعاتی قطعی، امام موسی صدر همچنان زنده اس




برچسب ها : سیاسی  , بین الملل  ,
      
و اگر می خواهی بدانی چه سری در این اشک ها نهفته است، گوش دل بسپار تا صدای به هم خوردن دندان های شیطانِ اکبر را ، از هراس این سردارِ بی ادعا بشنوی.این همان راز نهفته در اشک های فرزندانِ حضرت روح الله در شب های عملیات است.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، قاسم سلیمانی، نوجوان کرمانی بود که با بنایی تأمین معاش می کرد. جنگ که آغاز شد، خشت و گل و شاغول را کنار گذاشت و اسلحه به دست گرفت. زیاد طول نکشید که قاسم  توان تشکیلاتی و رزمی خود را به فرماندهان جوان سپاه که سن و سالشان زیاد با او فاصله نداشت نشان داد. به این ترتیب قاسم سلیمانی به فرماندهی بسیجیان هم ولایتی خود رسید و پس از مدتی لشکری از کارگرزادگان کرمانی تشکیل داد که نام آن را «لشکر 41 ثارالله» نهادند. این لشکر در طول سال های دفاع مقدس، درخشش اعجاب آوری از خود نشان داد نام خود را در تاریخ ایران و اسلام جاودانه نمود.
به سال 1379  فرماندهی کل قوا ، حضرت آیت الله خامنه ای ، این بسیجی جان برکف ولایت را از کرمان به تهران فراخواند و او را به فرماندهی یکی از قوای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با نام «نیروی قدس» منصوب کرد.
تصاویر زیر ، یه سال های دفاع مقدس و شب وداع سرداران لشکر ثارالله با یکدیگر باز می گردد. فرمانده لشکر ، با اشک های خود ، همرزمانی که تا چند روز دیگر ، شاید بال در بال ملائک می گشودند ، بدرقه می کند. و اگر می خواهی بدانی چه سری در این اشک ها نهفته است، گوش دل بسپار تا صدای به هم خوردن دندان های شیطانِ اکبر را ، از هراس این سردارِ بی ادعا بشنوی.این همان راز نهفته در اشک های فرزندانِ حضرت روح الله در شب های عملیات است.










برچسب ها : مذهبی  ,
      
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایان عملیات اجرایی ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) در استان قم خبر داد.
به گزارش مشرق ، حسن پلارک روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) برای نصب آزمایشی و برطرف کردن ایرادات موجود آماده شده است.

وی ادامه داد: پس از نصب آزمایشی و رفع ایرادات، قطعات ضریح حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) از یکدیگر جدا شده و رایزنی های لازم با تولیت حرم به منظور انتقال و نصب نهایی ضریح انجام می شود.

پلارک درباره زمان بندی های صورت گرفته به منظور نصب نهایی ضریح جدید حرم مطهر حضرت سیدالشهدا در کربلای معلی گفت: به دلیل نا معلوم بودن نصب آزمایشی و جداسازی قطعات، هنوز زمان دقیق نصب نهایی ضریح مشخص نشده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از مشکلات نصب ضریح جدید در حرم مطهر امام حسین (ع) را احتمال بسته شدن درب های حرم به روی زوار به مدت 20 روز بیان کرد و افزود: یکی از روش ها برای جلوگیری از بسته شدن درب های حرم به روی زوار در مدت نصب ضریح جدید این است که رواق های اصلی اطراف ضریح توسط پنجره هایی مسدود شود تا زائران ضمن انجام زیارت به طور زنده شاهد عملیات اجرایی نصب باشند.

پلارک پیش بینی کرد عملیات نصب آزمایشی، رفع ایرادات و جداسازی قطعات ضریح تا پایان ماه صفر انجام شود

      
یک شبکه خبری محلی از اصابت گلوله به شیشه ضدگلوله یکی از پنجره های خارجی ساختمان کاخ سفید و کشف یک گلوله دیگر در نزدیک ساختمان خبر داد.
به گزارش مشرق ، واحد مرکزی خبر براساس اعلام شبکه محلی نیوز 4 وابسته به شبکه تلویزیونی ان بی سی نوشت : سرویس مخفی شامل گروه محافظان شخصی رئیس جمهور امریکا و دیگر مقامات بلندپایه این کشور، پس از شنیده شدن صدای تیراندازی نزدیک ساختمان کاخ سفید ، تحقیقات را در این خصوص آغاز کرد.

دراین حال سرویس مخفی به پرسشها درباره گزارش شبکه نیوز 4 پاسخ نداد.

      
سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا همسو با سیاست‌های اسلام‌ستیزانه کشورش، سربازان مسلمان ارتش آمریکا را به دلیل پیروی از قرآن و سنت خطرناک خوانده و خواستار اخراج آن‌ها شد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس،"ریک وومیک" سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری "راشاتودی" در ادعایی اعلام کرد: «مسلمانان بر اساس اعتقاداتشان قصد کشتن ما را دارند و خطری برای ما محسوب می‌شوند.»

وی در ادامه ادعای خود افزود: «من شخصا حتی به یک مسلمان در ارتش آمریکا نیز اعتماد ندارم چرا که به آنها دستور داده شده که به ما دروغ بگویند. اگر آنها [سربازان مسلمان] واقعا معتقد و پیرو قرآن و سنت باشند، در نتیجه به آن‌ها فرمان داده شده تا ما را بکشند و من از این بابت احساس خطر می‌کنم.»

بر اساس این گزارش، اظهار‌نظر این سناتور جمهوری‌خواه واکنش شدید جامعه مسلمانان آمریکا را به دنبال داشته است، اما وومیک با پافشاری بر اظهارات خود مسلمانان را دشمن شماره یک آمریکا قلمداد کرد.

وی با منتسب کردن طالبان و القاعده به جامعه مسلمانان مدعی شد: «ما در حال جنگ با طالبان و القاعده هستیم و آن‌ها نیز مسلمان هستند و غیر ممکن است که مسلمانان ارتش آمریکا با برادران مسلمان خود بجنگند و آن‌ها را به قتل برسانند.»

بر اساس این گزارش، شورای روابط مسلمانان و آمریکا سناتور جمهوری‌خواه کنگره را مورد انتقاد شدید قرار داده و تأکید کرده است که هزاران سرباز مسلمان در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند و ایجاد اختلاف میان سربازان مسلمانان و غیر مسلمان به ضرر منافع این کشور خواهد بود.

گفتنی است بیش از 6 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند و طبق آخرین آمار بیش از 3500 سرباز مسلمان در ارتش این کشور مشغول به خدمت هستند.

      
معاون اجتماعی پلیس فتا نظرسنجی را جدیدترین شگرد معاندان نظام برای دریافت اطلاعات کشور دانست و از شهروندان خواست به تماسهای ناشناس جواب ندهند.
به گزارش مشرق ، سرهنگ محسن میربهرسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: اخیرا افراد معاند نظام که برای سازمانهای جاسوسی و نظرسنجی فعالیت می کنند با عنوان نظرسنجی با هموطنان تماس گرفته و سوالاتی را در مورد افراد و مسائل روز کشور مطرح می کنند. این افراد ابتدا با سوالات معمولی اعتماد طرف مقابل را جلب و در میان گفتگو سوالات مدنظرشان را می پرسند.

وی با هشدار به هموطنان در این زمینه تاکید کرد: افراد به هیچ وجه به شماره های ناشناس پاسخ ندهند و با این افراد همکاری نکنند. هیچ گونه نظرسنجی در مورد مسائل روز کشور با تلفن انجام نمی شود.

      
در این مراسم هدایایی از طرف ریاست دانشگاه، مسئول امور مالی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رئیس بسیج اساتید به این زوج جوان اهدا شد.
به گزارش مشرق، دو دانشجوی دانشگاه تهران مراسم عقد خود را در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار کردند.
ظهر امروز 25 آبان 1390 دو دانشجوی دانشگاه تهران مراسم عقد خود را با حضور جمعی از دانشجویان و رئیس دانشگاه تهران دکتر فرهاد رهبر، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و چند تن دیگر از مسئولین دانشگاه برگزار نمودند.
خانم مهناز مقدم دانشجوی رشته مردم شناسی و آقای مرتض شرقی دانشجوی رشته مهندسی برق هدف این کار خود را فرهنگ سازی و توجه به مقام شهدا و ارج نهادن به ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می دانند.
در این مراسم هدایایی از طرف ریاست دانشگاه، مسئول امور مالی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رئیس بسیج اساتید به این زوج جوان اهدا شد.

 


      
رهبر سابق کوبا با هشدار درباره اینکه حمله به ایران به جنگ جهانی منجر می شود تاکید کرد که جمهوری اسلامی از دو فاکتور مهم جمعیت و توان نظامی برای پاسخگویی به هرگونه تهدید برخوردار است.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در مقاله ای در یک روزنامه این کشور نوشت: هرگونه اقدام نظامی از سوی اسرائیل علیه ایران به جنگ خونین و جهانی منتهی می شود که عواقب آن تمامی کشورهای جهان را درگیر خواهد کرد.

این سیاستمدار کهنه کار 85 ساله که پنج سال پیش ریاست جمهوری کوبا را به دلیل کهولت و بیماری به رائول کاسترو برادرش تحویل داد در مطلب خود آورده است: ایران سوریه یا عراق نیست که اسرائیل بتواند با یک حمله هوایی، مسئله را تمام کند این کشور از دو فاکتور مهم قدرت یعنی "جمعیت" و "توان نظامی" برخوردار است و هرگونه اقدام علیه آن نتایج و پیامدهای بسیار پیچیده ای به بار خواهد آورد و بسیاری از کشورها را درگیر خواهد کرد.

کاسترو با انتقاد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: با توجه به اینکه اسرائیل خود کلاهک های اتمی اعلام نشده زیادی دارد و با آن می تواند هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد، این گزارش جهان را به جنگ اتمی نزدیک می کند.

فیدل کاسترو در مطلب خود مدعی است که ناتو با پایان دادن عملیات نظامی خود در لیبی در حال آماده کردن خود برای عملیات در ایران است.


      
مقتدی صدر مخالفت خود را با استفاده از اراضی عراق برای حمله به هر کشوری اعلام کرد.
به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از خبرگزاری براثا نوشت: رهبر جنبش صدر در عراق در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره اخبار مربوط به استفاده از خاک عراق در جنگ احتمالی علیه ایران گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که تحت هیچ بهانه‌ای از خاک عراق برای حمله به کشوری استفاده شود.
برخی رسانه‌های معاند غربی و مراکز تحقیقاتی غرب در تحلیل‌ها و اخباری مدعی شدند که از حریم خاکی و هوایی عراق برای حمله احتمالی به ایران استفاده خواهد شد.

      
   1   2   3   4   5   >>   >