سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :93
کل بازدید :300339
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 8:38 ص
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

دولت چین اعلام کرده است که هیچ گونه طرحی برای شرکت در کنفرانس به اصطلاح "دوستان سوریه" که قرار است روز جمعه (16 تیر) در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شود ندارد.


لیو ویمین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت که کشورش به این کنفرانس دعوت شده است، اما چین "در حال حاضر قصد شرکت در این نشست را ندارد."

وی افزود: "ما معتقد هستیم که یک فاز کلیدی برای حل موضوع سوریه به روش سیاسی وجود دارد."

پس از نشست‌های فوریه در تونس و آوریل در استانبول، این سومین نشست از نوع خود است. چین در هیچ یک از این دیدارها شرکت نداشته است.

روسیه، یکی دیگر از صاحبان حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل نیز پیشتر اعلام کرد، در این نشست شرکت نمی‌کند. مسکو غرب را به تلاش برای تحریف توافق پیشینی که میان قدرت‌های جهانی در ژنو درباره سوریه حاصل شد متهم می‌کند.

کوفی عنان در نشستی خبری پس از نشست ژنو گفت، شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند که نهاد انتقالی دولتی در سوریه می‌تواند اعضای دولت فعلی، مخالفان و دیگر گروه‌ها را دربر گیرد و بر اساس رضایت طرفین شکل خواهد گرفت.

وزرای امور خارجه روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، ترکیه، قطر، کویت، عراق و امریکا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب، 30 ژوئن (10 تیر) در نشستی درباره وضعیت سوریه در ژنو شرکت کردند.

نشست به اصطلاح گروه "دوستان سوریه" بیش از 60 عضو از جمله امریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورهایی عربی مانند عربستان سعودی و قطر دارد.

سوریه از مارس سال 2011 میلادی صحنه خشونت گروه‌های مسلح است. صدها نفر از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی سوریه در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.


      

یک تحلیل‌گر در گفت و گو با پرس تی‌وی، درباره بالا رفتن بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌ها علیه ایران هشدار داده است.



راوی باترا، استاد اقتصاد از دانشگاه ساترن متدیست تگزاس در گفت و گوی اختصاصی با پرس تی وی گفت، این احتمال هست که بهای نفت افزایش یابد و به یک‌صد دلار و حتی صدها دلار هم برسد.

راوی باترا همچنین یادآورد شد، ادامه این روند اوضاع اقتصادی کل دنیا به ویژه منطقه بحران زده یورو و اقتصاد امریکا را که در حال رکود قرار دارد، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه ساترن متدیست تگزاس، یافتن گزینه‌ای جایگزین برای نفت خام ایران را سخت توصیف کرد و افزود کشورهایی که در اعمال تحریم‌ها علیه ایران مشارکت داشته‌اند، پیامدهای اقتصادی سختی در انتظارشان خواهد بود.

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا، تحت فشارهای امریکا در 23 ژانویه به منظور جلوگیری از اقدام اعضای این اتحادیه در خرید نفت خام ایران و انجام تجارت با بانک مرکزی این کشور و همچنین مسدود کردن دارائی‎ ایرانی‎ها در سراسر اتحادیه اروپا، با اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران موافقت کردند.

این تحریم‌ها که از اول جولای به مرحله اجرا درآمد، در نتیجه ادعاهای واشنگتن و برخی از متحدان غربی آن که ادعا می‌‌کنند برنامه انرژی هسته‌ای ایران بعدی نظامی را در برمی‌گیرد، اعمال شده است.

ایران ضمن رد اتهام‌های مطرح شده از سوی امریکا و متحدان غربی آن درباره دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‎ای تهران، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز را دارد.

ایران همچنین هشدار داده است که دورجدید تحریم‌ها بر روند بحران اقتصادی کشورهای اروپایی و همچنین بیش‌تر از همه بر اقتصاد بحران زده امریکا تاثیر گذار خواهد بود

منبع :پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی‌وی، مقامات امریکا در مورد طرحی جدید مبنی بر حضور طولانی مدت در عراق بواسطه هزینه میلیون‌ها دلار برای به روز کردن سفارت واشنگتن مذاکره کرده‌اند.



اعضای کمیته فرعی امنیت ملی، دفاع داخلی و عملیات خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز پنج شنبه (8 تیر، 28 ژوئن) در مورد یک طرح مبنی بر تغییر ماموریت نظامی به ماموریت غیرنظامی در عراق و هزینه‌های احتمالی مربوط به آن و همچنین عواقب آن برای امریکا مذاکره کردند.

پیتر ورا، یکی از دستیاران وزیر دفاع امریکا گفت: "مهم‌ترین درسی که ما در حال فراگرفتن آن هستیم، لزوم برنامه‌ریزی پیشرفته و یک همکاری مستمر و همچنین یک روند نظارتی در جریان یک دوره انتقالی است."

با وجود این‌که برنامه انتقالی جدید امریکا از حمایت کمی میان عراقی‌ها برخوردار است، معاون مدیر آژانس امریکا برای توسعه بین‌المللی (USAID) ادعا کرد که "طرح این برنامه هم برای عراقی‌ها و هم برای امریکایی‌ها مفید است" و موجب تغییری واقعی در برنامه‌ریزی‌های امریکا و ثمربخشی آن‌ها می‌شود.

پاتریک کندی، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور مدیریت می‌گوید که "شما باید طرحی داشته باشید و در لحظه آخر تصمیم‌گیری کنید اما باید برای گرفتن چنین تصمیمی آماده باشید."

بر اساس یک تحقیق که توسط دانشگاه براون انجام گرفت، جنگ عراق حدود دو تریلیون دلار برای امریکا هزینه دربر داشت.

تصمیم برای هزینه میلیون‌ها دلار دیگر در حالی گرفته شده است که میلیون‌ها امریکایی در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند و میانگین مردم این کشور با فقر گسترده و توقیف منازل خود روبرو هستند.

امریکا نیروهای خود را به دلیل فشار شدید بین‌المللی و همچنین هزینه‌های سرسام‌آور ماشین جنگی‌اش در عراق، در سال 2011 از این کشور جنگ زده بیرون کشید اما همچنان فعالانه در تلاش است تا به نحوی در این کشور بماند و نقشی عمده در این منطقه نفت‌خیز خاورمیانه ایفا کند.

منبع:پرس تی وی


      

یک کمیته امنیت قضایی لبنان اعلام کرده است که جسد کشف‌ شده و لباس‌هایی که ادعا می‌شوند متعلق به امام موسی صدر باشد، به وی تعلق ندارد.


بر پایه گزارش روزنامه انتقاد لبنان، این کمیته روز شنبه (3 خرداد، 23 ژوئن) اعلام کرد که نتایج آزمایش دی‌ان‌ای نمونه جسد، برخلاف ادعاهایی است که درباره این روحانی شیعه مطرح می‌شوند.

این کمیته همچنین اعلام کرده است که از گزارش اخیر مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی درباره سرنوشت امام موسی صدر شگفت‌زده شده است.

عبدالجلیل با اشاره به کشف گوری دسته‌جمعی در لیبی گفته بود که مقام‌های این کشور به تازگی لباس‌های امام موسی صدر را کشف کردند. وی افزود: "ما بر این باوریم که امام موسی صدر همراه با دیگر اجساد در این گور دست‌جمعی مدفون شده است."

عبدالجلیل در مصاحبه به شبکه خبری العربیه گفته بود: "تحقیقات وزات دادگستری لیبی درباره مفقود شدن امام موسی صدر و همراهان او یعنی محمد یعقوب و عباس بدرالدین در سال 1357 (1978) برای نخستین بار جزئیات مهمی را از این پرونده فاش خواهد کرد."

برخلاف ادعاهای معمر قذافی، حاکم سرنگون و کشته‌شده پیشین لیبی، رئیس دولت موقت این کشور ادعا می‌کند که امام موسی صدر خاک لیبی را ترک نکرده است. به باور عموم، این روحانی شیعه هرگز لیبی را ترک نکرده است و در واقع شخصی که لیبی را ترک کرد از لحاظ ظاهر شبیه امام موسی صدر بود.

امام موسی صدر به همراه دو تن از همراهان خود در جریان سفر رسمی به طرابلس، پایتخت لیبی و دیدار با مقام‌های حکومت معمر قذافی ربوده شد.

این باور عمیقا وجود دارد که این روحانی شیعه لبنانی ایرانی‌تبار به دستور مقام‌های رژیم پیشین لیبی ربوده شده است.


      

 

الکسیس کوردین وزیر سابق دارایی روسیه می‌گوید، حوزه یورو از هم خواهد پاشید چرا که توانایی لازم برای مقابله با بحران‌های اقتصادی و مالی را ندارد.


کوردین روز شنبه (3 تیر، 23 ژوئن) در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: یک بحران جدی مالی و اقتصادی ظرف یک سال اروپا را در بر خواهد گرفت... و اسپانیا و بعد از آن احتمالا ایتالیا قربانیان بعدی آن خواهند بود. زمان (برای جلوگیری از این بحران) به پایان رسیده است."

وزیر سابق دارایی روسیه همچنین تاکید کرد جهان در آستانه سقوط اقتصادی قرار دارد و بحران مالی یونان حل نشده باقی خواهد ماند.

وی افزود: "یونان نخواهد توانست به تعهدات خود (در قبال وام دهندگان) عمل کند."

کوردین خاطر نشان کرد، حتی اگر آلمان در توافقات خود با یونان در مورد بسته‌های کمکی تجدید نظر کند، یونان همچنان در بحران باقی خواهند ماند.

وی گفت، یونان از حوزه یورو خارج خواهد شد و همین سرنوشت در انتظار اسپانیا نیز هست.

کوردین گفت بحران مالی در حوزه یورو اجتناب ناپذیر است و زمان برای جلوگیری از وقوع چنین سناریویی تمام شده است.

وی تاکید کرد، بنابراین، جدی ترین بحران اقتصادی و مالی ظرف یک سال در اروپا ایجاد خواهد شد و راه حل احتمالی خروج از این بحران بخشیدن بخشی از بدهی‌های اسپانیا و ایتالیا است.

وی در پایان گفت، اگر به کشورها اجازه داده شود بخشی از بدهی‌های خود را نپردازند و دست به تجدید ساختار بدهی‌های خود بزنند و همچنین دولت‌های مربوطه دوباره به بانک‌ها تزریق سرمایه بکنند، عواقب وخیم این بحران ممکن است به تاخیر بیافتد.

یونان که در کانون بحران بدهی منطقه یورو قرار دارد، در پنج سال اخیر به علت اتخاذ تدابیر سختگیرانه ریاضتی از سوی دولت در رکود اقتصادی به سر برده است؛ تدابیری که موجب شده هزاران نفر مشاغل خود را از دست بدهند.

بیم آن می‌رود تاخیر بیشتر در حل بحران بدهی حوزه یورو که در یونان در اواخر سال 2009 آغاز شد و ایتالیا، اسپانیا و فرانسه را سال گذشته تحت تاثیر قرار داد، نه تنها اروپا بلکه بیشتر کشورهای توسعه یافته را به سمت رکود اقتصادی سوق دهد.


      

زکی خالد، تحلیل‌گر امنیتی به بخش امریکای پرس تی‌وی گفت، کنترل اقدامات رهبران ارتش امریکا در دست رژیم اسرائیل است.



این تحلیل‌گر امنیتی روز شنبه (3 تیر، 23 ژوئن) گفت، اگر امریکا به پاکستان حمله کند، تمام منطقه وارد جنگی ویرانگر خواهد شد و اسرائیل "سودبرنده" اصلی آن خواهد بود.

خالد در ادامه خاطر نشان کرد پاکستان جنگ با امریکا را آغاز نخواهد کرد اما اگر تحت حمله قرار بگیرد، "احتمالا طرفی خواهد بود که آن را به پایان خواهد رساند."

خالد 16 ژوئن در مقاله‌ای که در وب سایت وترنز تودی (Veterans Today) منتشر شد، نوشت، اسرائیل از امریکا به عنوان ابزاری برای تحریک انجام حملات تلافی جویانه از کشورهای مسلمان به ویژه پاکستان استفاده می‌کند.

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی‌وی، نبرد سنگین و حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بسیاری از یمنی‌ها را مجبور کرده است از استان ابین به شهر بندری عدن پناه ببرند.



یکی از این پناهندگان به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: "حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بسیاری از منازل را تخریب کرده و افراد بسیاری را در خانه‌های‌شان در استان ابین کشته است. از امریکا می‌خواهیم دست از مداخله بردارد."

بسیاری از پناهندگان که از یک سال پیش در یک مدرسه قدیمی متروک زندگی می‌کنند از شرایط سخت زندگی شکایت دارند.

بر اساس این گزارش، یکی از پناهندگان می گوید: "شرایط زندگی از همه جنبه‌ها بسیار بد است. در این‌جا خانواده‌های 15 نفره‌ای هستند که تنها در یک اتاق زندگی می‌کنند."

یکی از پناهندگان به خبرنگار پرس تی‌وی اجازه داد تا وارد اتاق محل زندگی‌شان شود و با آن چه که آن‌ها در این یک سال دست و پنجه نرم می‌کنند نگاهی بیاندازد.

تعداد پناهندگان در چند ماه گذشته به طور چشمگیر افزایش یافته است.

این در حالی است که گرمای طاقت فرسا و فقدان برق پناهندگان را حتی از نگهداری دارو برای کودکان باز می دارد.

منبع:پرس تی وی


      

به گزارش پرس تی‌وی، نامزد ریاست‌جمهوری اخوان المسلمین مصر درباره توطئه شورای حاکم مبنی بر دخل و تصرف در "خواسته مردم" با تاخیر در اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده است.



محمد مرسی روز جمعه (2 تیر، 22 ژوئن) خطاب به ده‌ها هزار معترض که در میدان تحریر قاهره تجمع کرده بودند، خواستار اعلام فوری نتایج انتخابات شد.

مرسی گفت: "همه ما خواستار اعلام نتایج هستیم و انتظار داریم کمیته عالی انتخابات نتایج را هر چه زودتر و بدون تاخیر اعلام کند."

قرار بود نتایج دور دوم انتخابات که در 16 و 17 ژوئن برگزار شد، در 21 ژوئن اعلام شود اما شورای نظامی حاکم آن را به تاخیر انداخته است؛ این امر موجب تظاهرات‌هایی شده که در جریان آن معترضان خشمگین شورای حاکم را به تقلب و دستکاری در نتایج متهم می‌کنند.

مرسی گفت: "نتایج انتخابات برای همه آشکار است. ما هیچ دستکاری را نخواهیم پذیرفت."

این در حالی است که حاکمان نظامی مصر از نامزدهای ریاست جمهوری به دلیل اعلام زودهنگام نتایج انتخابات انتقاد کرده و این موضوع را ناموجه و یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم خوانده‌اند. هر دو نامزد خود را پیروز این انتخابات معرفی کرده‌اند.

شورای عالی نیروهای مسلح حاکم بر مصر روز جمعه (2 تیر، 22 ژوئن) معترضان را به اعمال خشونت و سرکوب تهدید کرده است. هزاران نفر در میدان تحریر قاهره در اعتراض به آن چه که آن را چسبیدن ارتش به قدرت می‌خوانند، تحصن کرده‌اند.

تاخیر در اعلام نتایج انتخابات دور دوم که قرار بود روز پنج شنبه اعلام شود، به سوءظن‌ها در مورد صحت انتخابات و شمارش آرا دامن زده است.

بسیاری از مردم نگران این هستند که این تاخیر اقدامی از سوی ارتش است تا شفیق را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کند.

منبع:پرس تی وی


      

طبق گزارش‌ها، دمشق بیش از 40 شهروند آلمانی را به دلیل تلاش برای قاچاق اسلحه به کشور سوریه دستگیر کرده است.


به گزارش وبلاگ خبری ان‌اس‌ان‌بی‌سی (NSNBC)، یک روزنامه نگار آلمانی گفت که اتباع دستگیر شده این کشور کارکنان یک "شرکت امنیتی" هستند.

در ادامه گزارش این وبلاگ آمده است که آلمانی‌ها در حال اقدام برای قاچاق اسلحه و مهمات از یک کشتی باری در آب‌های بین المللی نزدیک ساحل سوریه بودند که دستگیر شدند.

این منبع افزود که طبق گزارش‌ها افراد مزبور همراه با 300 خارجی دیگر که در بین آن‌ها چتربازان پرتغالی نیز دیده می‌شوند، زندانی شدند.
هنوز هیچ یک از مقامات آلمان در این رابطه اظهار نظر نکرده‌‌اند.

از زمان آغاز ناآرامی در کشور سوریه، قاچاق اسلحه به این کشور با افزایش روبرو شده است.

سوریه از اواسط ماه مارس سال 2011 صحنه ناآرامی‌هایی است. بسیاری زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی در جریان خشونت‌ها در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

دمشق "قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح" را عامل ناآرامی‌ها دانسته و تاکید دارد که این ناآرامی از خارج طراحی و هدایت می‌شود.

با وجود این، غرب و مخالفان، دولت سوریه را به کشتار معترضان متهم می‌کنند.


      

سهامداران کوچک اسپانیا با تجمع مقابل اداره مرکزی چهارمین بانک بزرگ این کشور، دریافت بسته کمک مالی بانک‌ها را در این کشور بحران‌زده حوزه یورو محکوم کرده‌اند.


سهامداران کوچک در تجمع روز شنبه (3 تیر، 23 ژوئن) مقابل اداره مرکزی بانکیا در مادرید، به دریافت بسته کمک مالی بانک‌ها که به نفع طبقه ثروتمند جامعه است، اعتراض کردند.

معترضان در حالی که علیه دریافت کمک‌های مالی این بانک شعار سر می‌دادند، گفتند دولت باید درک کند آن‌ها هستند که بانک‌ها را نجات می‌دهند و نه افراد ثروتمند.

یکی از معترضان گفت: "در این کشور، تنها از افراد ثروتمندی حمایت می‌شود که پول زیادی را دزدیده‌اند."

وی افزود: "در حالی که اگر فردی تکه‌ای نان و سوسیس برای سیر کردن خانواده‌اش بدزدد، به زندان خواهد رفت. آن‌هایی که دزدی میلیونی می‌کنند مانند بانکیا و بانک‌های دیگر از خانه‌های مجلل و غذا و پوشاک خوب بهره مند می‌شوند."

دفاتر بانکیا در مادرید از زمانی که خواستار دریافت بسته کمک مالی شد، صحنه تظاهرات‌های گسترده بوده است. در حالی که تعدادی از بازنشستگان تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفته‌اند، در مقابل اداره مرکزی این بانک تظاهرات‌هایی را به طور منظم برگزار کرده‌اند.

این بانک که اولین بانک پس انداز اسپانیا محسوب می‌شود کمتر از یک سال بعد از ثبت در بورس سهام ورشکسته شد.

حدود 500 هزار سهام دار کوچک سهام معمولی و ممتاز این بانک را خریداری کردند.

این سهامداران می‌گویند بانک آن‌ها را فریب داده تا سهامش را خریداری کنند. آن‌ها می‌گویند بانکیا از ورشکستگی‌اش پیش از پخش این خبر مطلع بوده است.


      
<      1   2