سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :69
بازدید دیروز :69
کل بازدید :301691
تعداد کل یاد داشت ها : 620
آخرین بازدید : 103/2/20    ساعت : 2:25 ع
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
ابر برچسب ها
ویرایش
امکانات دیگر

 

به گزارش پرس تی‌وی، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه می‌گوید به تعهد خود در رابطه با خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان پایدار خواهد ماند. 



اولاند روز دوشنبه (1 خرداد، 21 می) در پایان بیست و پنجمین اجلاس ناتو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تاکید کرد نیروهای رزمی در افغانستان بلافاصله به کشور خود باز می گردند.

وی گفت: "خروج نیروهای رزمی از افغانستان از هم اکنون آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در سال 2013 فقط مربیان نظامی در آن‌جا خواهند ماند. من به همکارانم گفتم این یک موضوع قابل مذاکره نیست." 

اولاند افزود: "ما بیشتر از وظیفه‌مان انجام دادیم."

سیاست سختگیرانه اولاند با سیاست نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور که حضور فرانسه در افغانستان را از یک تیم فنی 600 عضوی به 3600 سرباز افزایش داد، کاملا متفاوت است. 

بنابر اظهارات اولاند، دست کم 3 هزار و 500 سرباز فرانسوی با مشورت با نیروهای چند ملیتی ایساف از این کشور خارج خواهند شد. 

خروج نیروهای فرانسه از افغانستان تا پایان سال جاری یکی از وعده‌های انتخاباتی فرانسوا اولاند بوده است و به نظر می‌رسد همین امر به وی کمک کرده تا نیکلا سارکوزی را شکست دهد.

بنابر آمار رسمی اعلام شده، 83 سرباز فرانسوی از اکتبر 2001 و در پی آغاز جنگ افغانستان و ادامه حضور نیروهای تحت امر امریکا در این کشور کشته شده‌اند. سال 2011 مرگبارترین سال برای سربازان فرانسوی محسوب می‌شود. 

فرانسوی‌ها مخالف جنگ طولانی مدت افغانستان هستند و نظرسنجی‌های امسال (2012 میلادی) حاکی از این است که 84 درصد از آن‌ها خواستار خروج زودهنگام از این کشور جنگ‌زده هستند

منبع:پرس تی وی

 


      

در آستانه گفت‌وگوی تهران با گروه ‌1+5 در بغداد، سنای امریکا در ادامه مخالفت واشنگتن با برنامه انرژی هسته ای تهران، بسته‌ تازه‌ای از تحریم‌های نفتی و اقتصادی علیه ایران تصویب کرده است. 


هدف از این طرح که روز دوشنبه (1 خرداد، 21 مه) با اکثریت آرا به تصویت نمایندگان سنای امریکا رسید، محدود کردن فعالیت‌های الکترونیکی بانک‌های خارجی با شرکت‌های نفت و کشتیرانی ایران است. 

این طرح همچنین شامل بخش‌هایی برای برطرف کردن نقاط ضعف بالقوه تحریم‌های فعلی است که به گفته نمایندگان امریکایی به ایران امکان ادامه فروش نفت خام را می‌دهد. 

مجلس نمایندگان امریکا دسامبر سال گذشته میلادی (2011) این طرح را به صورت لایحه تصویب کرد و اکنون مجلس سنا و مجلس نمایندگان باید با رفع اختلافات درباره این قانون به توافق برسند. 

به گفته مارک کیئرک، سناتور جمهوری‌خواه و یکی از تنظیم کنندگان این طرح، این اقدام با هدف فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود انجام شده است. 

این درحالی است که پل پیلار، تحلیل‌گر پیشین حوزه خاور نزدیک و خلیج فارس سازمان مرکزی اطلاعات امریکا و استاد فعلی مطالعات امنیتی دانشگاه جرج‌تاون گفته است تحریم‌های ضد ایرانی می‌توانند بر گفت‌وگوهای بغداد تاثیر عکس داشته باشند. 

این تحلیل‌گر پیشین سیا تصریح کرده است، کنون مهم‌ترین نیاز و ضرورت برای دستیابی به توافق برای تشدید تحریم‌ها نیست، بلکه متقاعد کردن " ایران برای توقف فعالیت‌ها است که در صورت پذیرش ایران "تحریم‌ها رفع خواهند شد."

این اقدام یک‌جانبه امریکا در حالی صورت گرفت که گفت‌گوهای ایران با گروه 1+5 شامل کشورهای امریکا، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه به همراه آلمان از 3 خرداد (23 مه) در بغداد، پایتخت عراق از سر گرفته خواهد شد. 

امریکا و هم‌پیمانان آن به همراه رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای خود و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم و از برنامه انرژی هسته‌ای ایران به عنوان بهانه برای اعمال تحریم‌های اقتصادی و نفتی علیه تهران استفاده می‌کنند.

ایران همواره تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است


      

تظاهرکنندگان ضد‌ناتو در امریکا با وجود سرکوب گسترده از سوی پلیس، در اعتراض به جنگ‌های امریکا و نابرابری اقتصادی در این کشور به خیابان‌های شیکاگو آمده‌اند. 


در آخرین روز از اجلاس دو روزه متحدان نظامی غربی (ناتو)، 200 تا 300 تظاهرکننده از یونین پارک تا دفتر مرکزی شرکت بوئینگ راه‎پیمایی مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند تا این شرکت را به علت ساخت هواپیما و موشک برای ارتش امریکا محکوم کنند.

معترضان در حالی که هواپیماهای کاغذی پرتاب می‌کردند، در مقابل این شرکت هواپیماسازی چند میلیارد دلاری و پیمان‌کار پدافندی در امریکا، تجمع کردند.

تظاهرکنندگان شرکت مذکور را"ماشین جنگی" نامیدند که به تولید جنگ افزارها می‎پردازد. 

متیو مک لوگلین، سازمان‌دهنده این تظاهرات خطاب به تظاهرکنندگان گفت: "ما امروز از دفتر مرکزی شرکت بوئینگ شروع کردیم. آن‌ها میلیون‌ها دلار از مالیات دهندگان به دست می‌آورند." 

وی افزود: "آن‌ها پول خود را با آسیب رساندن به انسان‌ها در سراسر جهان به دست می‌آورند."

هزاران افسر پلیس، معترضان را محاصره کردند اما گزارشی مبنی بر درگیری یا دستگیری معترضان وجود نداشت.

از سوی دیگر، معترضان جنبش وال استریت نیز به معترضان ضدجنگ پیوسته و در اعتراض به اوضاع اقتصادی نامساعد و نفوذ گسترده شرکت‌ها بر امریکا، به ستاد مبارزات انتخاباتی باراک اوباما رفتند.

بر اساس این گزارش، هزاران تظاهرکننده روز یک شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) در حالی که به جنگ‌های غربی در افغانستان و دیگر مناطق جهان اعتراض می‌کردند، در مرکز شهر شیکاگو در یکی از بزرگترین تظاهرات‌هایی که این شهر طی سال‌ها به خود دیده، راهپیمایی کردند.

بسیاری از اعضای جنبش تصرف وال استریت همچنین کهنه سربازان جنگ در این تظاهرات شرکت کردند و اعتراض خود را به سیاست‌های جنگ طلبانه‌‌ دولت‌های غربی ابراز کردند.

بسیاری از کهنه سربازان جنگ عراق و افغانستان که می‌گفتند برای برقراری صلح و آرامش راهپیمایی می‌کنند، در اعتراض به جنگ‌های تحت رهبری امریکا، مدال‌های خود را در خیابانی در نزدیکی محل اجلاس به روی زمین انداختند. 

همچنین بعضی از معترضان خواستار منحل شدن اتحاد نظامی 63 ساله ناتو شدند و عده‌ای دیگر پوسترها و پارچه نوشته‌هایی را با مضمون "جنگ مساوی با بدهی است" و "ناتو، به خانه برگرد" حمل می‌کردند. 

پلیس شیکاگو در جریان سرکوب معترضان، ده‌ها فعال ضد جنگ را بازداشت کرد. 

بیست و پنجمین اجلاس ناتو روز یک شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) آغاز شد و روز دوشنبه (1 خرداد، 21 می) به کار خود خاتمه داد. 


      

معترضان بحرینی در چندین روستا در نزدیکی منامه پایتخت این کشور، تظاهراتی را علیه حمایت امریکا از رژیم آل خلیفه برگزار کرده‌اند.


تظاهرکنندگان مخالف رژیم روز دوشنبه (1 خرداد، 21 می) در چندین روستا در نزدیکی منامه در حالی به نشانه اعتراض به خیابان‎ها آمدند که پارچه نوشته‌هایی را با مضمون "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر شاه حمد" حمل می‌کردند.

تظاهرکنندگان از واشنگتن به علت نادیده گرفتن نقض حقوق معترضان صلح‌جو به دست رژیم منامه، انتقاد کردند.

وزارت خارجه امریکا در 11 می اعلام کرد واشنگتن به فروش تسلیحات به بحرین ادامه خواهد داد. 

این در حالی است که فعالان و گروه‌های مخالف بحرینی این تصمیم را محکوم کرده و می‌گویند این اقدام موجب نقض بیشتر حقوق بشر در این کشور می‌شود.

از سوی دیگر، سیزدهمین جلسه بررسی دوره‌ای جهانی شورای حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر در 14 کشور از جمله بحرین در 21 می در ژنو آغاز به کار کرد و قرار است تا 4 ژوئن ادامه یابد.

اولین موضوعی که قرار بود این شورا روز دوشنبه (1 خرداد، 21 می) مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد، وضعیت حقوق بشر در بحرین بود.

صالح بن علی عبدالرحمان، وزیر حقوق بشر بحرین در جریان این نشست مدعی شد منامه کار رسیدگی به "بیش از 1 هزار و 185 مورد از 1 هزار و 416 موردی که علیه پرسنل پزشکی بحرین به علت آن ‎چه که ‎نقش داشتن در تظاهرات‌ ضد رژیم مطرح شده بود را متوقف کرده است.

وی همچنین گفت دادستانی عمومی بحرین در حال بررسی نقض حقوق بشر از سوی 142 مقام دولتی این کشور است.

گزارش این شورا در رابطه با وضعیت حقوق بشر در بحرین در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

اظهارات این وزیر بحرینی در حالی است که نیروهای رژیم منامه همچنان به سرکوب معترضان ادامه می‌دهند.

نیروهای رژیم بحرین در 19 می در روستای غربی شهرکان به تظاهرکنندگان مخالف دولت یورش بردند. پلیس همچنین از نارنجک‌های صوتی و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات مشابهی در منامه استفاده کرد. 

تظاهرکنندگان حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین را مسئول کشتار معترضان از آغاز انقلاب مردمی در فوریه 2011 می‌دانند.


      

امام محمد باقر (ع)میفرمایند:اگر مومنی را دوست دارید امدن ماه رجب را به او مژده دهید.


      

 

سلام

میخواستم یه فیلم رو بهتون معرفی کنم .توصیه میکنم این فیلم رو حتما ببینید البته به دو شرط دیدن این فیلم رو توصیه میکنم :

1:سانسور شده ی این فیلم رو ببینید.

2:بعد از خوندن این مطلب فیلم رو ببیند.

من منظورم سریال 24 هست.

مشخصات این سریال:

سال تولید:2001تا2010 میلادی

محصول امریکا

دارای 8 فصل و هر فصل 24 قسمت .و هر قسمت 1ساعت

کارگردانش هم یکی دوتا نیست 

بازیگر نقش اولش هم کیفر ساترلند هست

حالا چرا دارم دیدن این فیلم رو توصیه میکنم؟در ادامه خودتون متوجه میشین

داستان این فیلم داستان 8تا  بیست و چهار ساعته و اتفاق هایی که میفته >اتفاقاتی که میفته در مورد تحدیدات اساسی علیه امریکا و سازمانی به نام ctu

من الان قسمتی از صحبت های دکتر حسن عباسی رو به صورت نوشتاری براتون مینویسم

سینمای استراتژیک-سریال استراتژیک -سریال24

سینمای استراتژیک در ذهن مخاطب تصویری از یک ترقی استراتژیک را توضیح میدهد.

عمده ترین کار هنرمند ------>در ذهن شما یک imageیا تصویری را درست میکند. یا رسانه یا....البته رسانه ممکن است خبری را ارائه دهد.

هنر----------->القای غیر مستقیم است

نقد یک هنر=نقد یکimage

البته مخاطب خیلی متوجه image نمیشود (البته به طور کامل)ولی باور مخاطب میشود

پخش فصل اول سریال 24   2001 میلادی زمان ابتدای کار بوش بود . پخش فصل اول زمانی بود که جمهوری خواهان در کاخ سفید مستغر شدند .و 8سال بعد اوباما رئیس جمهور امریکا شد.

یعنی8 فصل=8سال

رئیس جمهور سیاه پوست از حزب دموکرات

در اصل بی نظیر ترین اثر برای ضریب نفوذ    ضریب نفوذ 24 در شکل گرفتن در  ذهن فرد امریکایی.امنیتی کردن فضای امریکا پلیسی کردن فضای امریکا و تمدنی کردن فضای غرب توجیه حمله به افغانستان و عراق 

شکل گیری دولت سیاه پوست برای امریکا(البته من باید اینجا یک توضیحی رو بدم  اونم اینه که توی این سریال نشون میده که یه سناتور سیاه پوست به مقام ریاست جمهوری میرسه و مشکلاتی که براش بوجود میاد)

سیاست امریکا بر روی یک ریل قطار حرکت میکند

 

سیاست------->                 <-----------امنیت

ویژگی سریال 24 =>هم سیاست و هم امنیت را به تصویر کشیده.در اصل در یک زمان 2موضوع مستقل را در هم تنیده و قطار فیلم بر روی این دو ریل حرکت میکند

پایه های اصلی 24=1کاخ سفید(سیاست)

                          2واحد ضد ترور ctu(امنیت)

این قسمت کمی از صحبت های دکتر عباسی در مورد این سریال بود 

این سریال 8سال قبل از ریاست اوباما ذهن مردم را طوری اماده کرده که نتیجه اش رو داریم میبینیم نتیجه اش هم همین انتخواب شدن اوباما برای ریاست جمهوری بود

در فصل اول فرد سیاه پوستی به نام دیوید پالمر رئیس جمهور میشه و در فصل دوم و سوم و چهارم نشون میده که این دیوید پالمر چطور در زمان بحران خوب کشور را اداره میکنه و در اوایل فصل 5 پالمر به دست تروریست ها کشته میشه

و باید بگم قسمت هایی از فصل 8 رو که در برنامه راز که از شبکه 4 پخش میشد  نشون دادن قسمت هایی از فصل 8 رو.نشون داد نقش اول فیلم (جک باور) به طور واقعی به ایران میاد و واقعا با اقای فیروز ابادی در سالروز رحلت امام خمینی مصاحبه میکنه و این رو در فیلم پخش میکنند 

اگه میخوای این فیلم رو ببینید بیشتر مغازه ها این سریال رو به صورت سانسور شده میفروشند الان تا اواسط فصل 5 اومده یعنی تا فصل 5 قسمت 21 مجموعه یا پک 41 اومده

اگه میخواهید سیاست امریکا رو بشناسید این سریال مناسب است

/انتهای پیام

 


      

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است. 


سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار که روز دوشنبه (1 خرداد) انجام شد، با اشاره به این که آژانس باید یک نهاد بین‌المللی باشد که اعضا برای حفظ حقوق به آن مراجعه کنند تاکید کرد: "ایران در زمینه حقوق و تکالیف اعضای آژانس رویکرد فعال داشته و آماده کمک به ارتقای جایگاه آژانس است." 

وی دفاع از حقوق اعضا را موجب ارتقای جایگاه آژانس دانست. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: "چارچوب همکاری‌ها با آژانس باید بر یک مبنای منطقی و در دفاع از حقوق اعضا باشد و جمهوری اسلامی ایران در این راستا از تلاش برای استقلال و تقویت آژانس حمایت می کند و استقلال و تقویت آن را موجب جلوگیری از تضییع حقوق اعضا می‌داند." 

جلیلی در این زمینه اظهار داشت، مخالفت آژانس با ادعای دروغ امریکا در عراق، موجب ارتقا جایگاه آژانس شد و سبب گردید آژانس در رسوایی دولت‌مردان امریکا شریک نشود. 

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به ظرفیت بزرگ فتوای رهبر انقلاب برای خلع سلاح هسته‌ای، اظهار داشت، رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سلاح‌های هسته‌ای، یک ظرفیت مهم برای آژانس است و ایران برای خلع سلاح، مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای با آژانس همکاری فعال خواهد داشت.

وی افزود: "مجرمین هیروشیما که هنوز به تولید و انباشت سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهند، نمی‌توانند مدعی مبارزه باسلاح هسته‌ای باشند." 

یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تمدنی و پیشرفت‌های تحسین برانگیز ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری از رویکرد مثبت و سازنده ایران در همکاری با آژانس استقبال و اظهار امیدواری کرد در آینده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اهداف آژانس بیش از پیش استفاده شود.


      

 صدها دانشجوی ایرانی با برگزاری تظاهرات، به تلاش برای ادغام بحرین و عربستان اعتراض کرده‌اند.



تظاهرکنندگان ایرانی در جریان این تظاهرات که روز یک‌شنبه (31 اردیبهشت، 20 می) در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، شعارهایی در محکومیت این پیشنهاد سرداده و با مردم بحرین اعلام همبستگی کردند.

یکی از زنان معترض، به پرس تی‌وی گفت: "ما اینجا هستیم تا حمایت خود را از مردم بیگناه بحرین نشان داده و به طرح ادغام بحرین و عربستان سعودی اعتراض کنیم."

تظاهرکنندگان همچنین گفتند که رژیم سعودی نخواهد توانست از طریق این طرح اعتراضات ضد دولتی در بحرین را سرکوب کند.

یک معترض جوان گفت: "آن‌ها نمی‌توانند با طرح ادغام بحرین و عربستان، مردم بحرین را خاموش کرده و انقلاب این کشور را متوقف کنند."

یک زن معترض دیگر گفت: "نیروهای پشت پرده‌ای وجود دارند که از سوی انگلیس و عربستان حمایت شده و در مقابل بیداری اسلامی در بحرین و دیگر کشورها هستند."

بر پایه گزارش‌های اخیر، ریاض همسو با برنامه‌ها برای یکی کردن شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس، به دنبال الحاق بحرین به عربستان سعودی است.

از زمان آغاز انقلاب بحرین در فوریه 2011، تعداد بسیار زیادی از معترضان ضد دولتی با آمدن به خیابان‌های این کشور نفت خیز، از خاندان سلطنتی بحرین خواستند که قدرت را رها کند.

در پی سرکوب مستمر و قاعده‌مند معترضان در بحرین و همچنین استقرار نیروهای خارجی برای خاموش کردن مردم این کشور، ده‌ها تن کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین هزاران تنفر نیز دستگیر شده یا از کار بیکار شده‌اند.

منبع:پرس تی وی


      

معاون وزیر امورخارجه روسیه، بررسی موضوع لغو تحریم‌های ضد ایرانی را دردور آتی نشست تهران و گروه 1+5 خواستار شده است.


به گزارش ایتارتاس، سرگئی ریابکف معاون وزیر امورخارجه روسیه روز یکشنبه گفت: " روسیه تحریم‌ها علیه ایران را مردود می‌داند و بر این باوراست که این تحریم‌ها مشکل را به بن بست هدایت می‌کند."

سرگئی ریابکف افزود:" به نظر من شرکای غربی بهتر است به جای پافشاری به تحریم‌ها به توقف و لغو آن فکر کنند."

اظهارات این مقام روسی در حالی مطرح شده که ایران و گروه 5+1 متشکل از ( انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا و آلمان) برای از سرگیری دور دوم مذاکرات خود آماده می‌شوند.

دور دوم مذاکرات یاد شده در 23 می در بغداد پایتخت عراق برگزار می‌شود.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در 14 آوریل در استانبول ترکیه برگزار شد. هر دو طرف این مذاکرات را سازنده توصیف کردند.

درهمین حال یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه برای گفت و گو با مقام‌های ایرانی درباره مسایل دو جانبه و هم‌کاری‎های بیش‎تر میان ایران و آژانس وارد تهران شد.


      

حیان حیدر، تحلیل‌گر مسائل سیاسی از بیروت در گفت‌وگو با پرس تی‌وی بهترین راه درباره طرح ادغام عربستان و بحرین را برگزاری یک همه پرسی و ارجاع آن به مردم بحرینی دانسته است.


این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: "به نظر من بهترین راه این است که یک همه پرسی برگزار شود و از مردم سوال شود آیا با این نوع اتحاد و یکپارچگی و فدراسیون یا چیزی از این دست موافقند یا نه."

حیدر در ادامه این سوال را مطرح کرد که "وقتی وزارت اطلاع‌رسانی بحرین می‌گوید بحرینی‌ها از این طرح ادغام حمایت می‌کنند، پس دموکراسی چه می‌‍شود؟ آن‌ها دولت ندارند، پارلمان ندارند، همه پرسی ندارند و از مردم نمی پرسند این موضوع را می‌خواهند یا نه؟"

وی افزود: "بحرین از یک سال و چند ماه پیش با مشکل روبرو شده است و این رژیم از کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان کمک خواست و آن‌ها هم به این کشور نیرو اعزام کردند."

حیدر ادامه داد: "به نظر می‌رسد رژیم منامه دیگر قادر به کنترل این قضیه نیست. آن‌ها محکومیت خشونت و رویه غیردموکراتیک این رژیم از سوی شمار زیادی از سازمان‌های بین‌المللی را شاهدند. بنابراین این اقدام یک گام به جلو محسوب می‌شود."

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وجود بزرگترین پایگاه دریایی امریکا در بحرین گفت که کاخ سفید اعلام کرده است، تحویل سلاح به بحرین را که منامه سال گذشته از امریکا خریده بود، از سر می‌گیرد و افزود: "این امر به دلیل گلایه‌های سازمان‌های بین‌المللی متوقف شده بود. امریکا به خوبی می‌داند که چه چیزی در آن‌جا در جریان است."

گزارش‌ها از تلاش عربستان سعودی برای ادغام با بحرین در راستای طرحی برای اتحاد شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس حکایت می‌کند.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس که شامل کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان می‌شود، قرار است 14 می به منظور بحث و تبادل نظر درباره یکپارچگی بیش‌تر میان شش عضو این شورا با یکدیگر دیدار کنند.

این در حالی است که شماری از اعضای این شورا از سلطه احتمالی عربستان سعودی بر پنج کشور دیگر در صورت متحد شدن کشورهای عضو این شورا ابراز نگرانی کرده‌اند.

ده‌ها هزار بحرینی روز شنبه (30 اردیبهشت) با برپایی تظاهراتی، طرح پیشنهادی عربستان را برای ادغام با بحرین به چالش کشیده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که روز جمعه و تحت عنوان شعار"آری به ملت ما" برگزار شد، با مسدود کردن بزرگ‌راهی اصلی در غرب منامه، مراتب خشم خود را از تلاش عربستان برای ادغام با بحرین به نمایش گذاشتند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات فریاد می‌زدند که کشورشان به حراج گذاشته نشده است.

معترضان بحرینی همچنین شعارهایی را علیه حمد بن عیسی آل خلیفه حاکم بحرین سردادند.

تظاهرات اعتراض‌آمیز مشابهی نیز در ستره، بلادالقدیم برگزار شد. این درحالی بود که این اعتراضات پس از مداخله نیروهای بحرینی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان به خشونت کشیده شد.

مخالفان بحرینی طرح پیشنهادی ادغام را چوب حراجی علیه استقلال کشورشان و تلاشی برای تقویت مداخله نیروهای امنیتی عربستان در سرکوب معترضان بحرینی توصیف کرده‌اند.


      
<      1   2   3   4   5      >